Wednesday, September 2, 2015

טרור אסלאמי - 316 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים נוספים בניגריה; 20 הרוגים בתימן; 19 הרוגים בסומליה; 10 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בלוב; 2 חיילים נהרגו במאלי; חייל, שוטר ורופא נהרגו בטורקיה; 4,830 בני-אדם נהרגו בסוריה חודש אוגוסט 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בתימן, בלבנון, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 316 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-1 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי שנערכו בערים אחדות ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. גורם מקומי בסוריה מסר שבין ההרוגים היו לפחות 30 אזרחים שנפגעו בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי. מקורות רשמיים של סוריה מסרו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סוריה ובצפונה. גורם תקשורתי המקורב למשטר מסר על הריגתם של 6 אזרחים מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו צפונית למחוז אידליב. לאורך כל היממה האחרונה נמסר מפי מקורות תקשורתיים בינלאומיים על קרבות קשים מאוד עם נפגעים רבים בצפון סוריה. קרבות עם נפגעים נוספים היו גם ליד הגבול עם לבנון – מקר לבנוני אחד מסר על 7 הרוגים באזור זה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" מתקרב למרכז העיר דמשק – לפיכך, נמסר במקביל לידיעה הזו על מטוסי-קרב רוסים שיגיעו לסוריה כבר בימים הקרובים. דובר צבאי סורי אישר את הדיווח על קרבות באזור מרכז דמשק, והוסיף ש"הצבא הסורי ערוך לקראת הבאות". בחודש אוגוסט 2015 נהרגו בסוריה 4,830 בני-אדם – כולל חיילים, טרוריסטים מוסלמים ואזרחים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-1 בספטמבר 2015 על הריגתם של שוטר ורופא בשתי תקריות קטלניות שהתבצעו בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל מירי שהתבצע מהגבול המשותף עם סוריה. מקורות נוספים בטורקיה מסרו על הריגתם של 918 מאנשי המחתרת בהפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו בצפון עיראק. מקורות כורדיים מסרו על מספרים נמוכים בהרבה וכן נמסר שמרבית ההרוגים היו אזרחים.
--
עיראק - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-1 בספטמבר 2015 על הריגתם של 150 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". בין ההרוגים היו לפחות 7 אזרחים שנורו בידי כוחות-הביטחון במהלך הפגנת-מחאה נגד ממשלת עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו כי במהלך היממה האחרונה נערכו קרבות עם נפגעים רבים ב-15 יישובים ברחבי עיראק. כמו כן, דובר צבאי מסר על הריגתם של 12 חיילים בפיגוע התאבדות שהתבצע במחוז אל-אנבר.  גם במהלך היום נערכו קרבות בשני צירים עיקריים: א) כביש בגדאד-מוסול. ב) מכביש בגדאד ועד ליישוב אל-קאים השוכן ליד הגבול הסורי. הכוחות הכורדיים לוחמים בציר כירכוך-אירביל לכיוון צפון-מערב נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-1 בספטמבר 2015 על הריגתם של 5 מאנשי כוחות-הביטחון של ממשלת טריפולי בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור. ממשלת טריפולי אינה מוכרת על-ידי הקהילה הבינלאומית, וזאת בניגוד לממשלה היושבת בעיר טוברוק השוכנת בדרום לוב. כמו כן נמסר על פיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במתקן להפקת נפט הנמצא בבעלות איטלקית ליד העיר טריפולי – ככול הידוע לא היו נפגעים באירוע הזה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-1 בספטמבר 2015 על הריגתם של 20 אנשי מיליציה שיעית ואנשי המיליציה הסונית הפרו-ממשלתית בהתקפה אווירית של סעודיה שנערכה בדרום תימן במהלך קרב בין שני הצדדים. מקורות נוספים בתימן מסרו על הרוגים נוספים באזור העיר תעז ובאזור מחוז סעדה ליד הגבול עם סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 בספטמבר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו במחוז ע'אזני. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו כי בחודש אוגוסט 2015 היו באפגניסטן 13 פיגועי התאבדות. בפיגועים ישירים של ארגון הטליבאן במהלך חודש אוגוסט 2015  נהרגו יותר מ-220 בני-אדם – רובם אזרחים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-1 בספטמבר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של 5 פיגועי טרור קטלניים שהתבצעו במהלך היממה אחרונה. יותר מ-100 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגועים הללו.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-1 בספטמבר 2015 על הריגתם של לפחות 19 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו נגד בסיס צבאי של "האיחוד האפריקאי" בדרום סומליה. המידע התבסס על מקורות אזרחיים באזור ובהודעה פומבית של ארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-1 בספטמבר 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם נוספים בהתקפה של ארגון "בוקו חראם" שנערכה בשלושה מוקדים בו זמנית בצפון ניגריה במהלך סוף-השבוע האחרון. עד כה נספרו יותר מ-80 גופות בעקבות ההתקפה הקטלנית של הארגון.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-1 בספטמבר 2015 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה שנערכה על-ידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד מחום צבאי הנמצא באזור העיר טימבוקטו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: