Saturday, September 26, 2015

טרור אסלאמי - 310 הרוגים ביממה האחרונה

200 הרוגים בסוריה; 38 הרוגים בעיראק; 34 כורדים ו-2 חיילים נהרגו בטורקיה; 10 טרוריסטים מוסלמים ו-4 אזרחים נהרגו בניגריה; 6 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בסעודיה; 3 הרוגים בארמניה בהתקפה של אזרבייג'ן; 200 טרוריסטים מוסלמים נכנעו בניגריה; בלבנון נמסר על הסכם נוסף להספקת-אש בעיירה זבדאני; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בלוב, בסודאן, בניגריה, במאלי, בתימן, במצרים, בלבנון, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 310 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים אזרחיים בסוריה מסרו ב-25 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובעיקר בהפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי ושל הקואליציה האמריקאית הפועלת בסוריה. גורמים אחדים מחוץ לסוריה מסרו על מספר הרוגים גבוה יותר במהלך היומיים האחרונים. מקורות אזרחיים נוספים הקשורים לסוריה ועיראק מסרו על הוצאתם-להורג של יותר מ-10,000 בני-אדם בידי ארגון "המדינה האסלאמית" מאז כינון הח'ליפות באמצע שנת 2014.

פוטין - על עתידה של רוסיה: הראיון המלא ישודר מחר בתוכנית 60 דקות

דוברים כורדים בכירים בסוריה מסרו שהעיר קמישלי, השוכנת בצפון סוריה על גבול טורקיה, הפכה לבירה כמעט רשמית של האוטונומיה הכורדית בצפון סוריה. גורמים תקשורתיים בלבנון מסרו על הסכם שנחתם בין ארגון "חיזבאללה" לבין ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בנוגע להפסקת-אש בעיירה זבדאני וכן בפינוי של נשים וילדים משני כפרים שיעים הנמצאים במחוז אידליב – גורמים נוספים מסרו שההסכם הושג בעזרתן של איראן וטורקיה. אם אכן הושג הסכם כזה, המשמעות היא שארגון "חיזבאללה" והצבא הסורי לא הצליחו לנהל קרב מוצלח על העיירה זבדאני - השוכנת ליד הגבול הלבנוני – וזאת למרות דברי הרהב של השבועות האחרונים שיצאו מארגון "חיזבאללה".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-25 בספטמבר 2015 על הריגתם של 34 מאנשי המחתרת הכורדית ושל 2 חיילים טורקים שתי תקריות קטלניות שהיו במהלך היממה אחרונה בדרום-מזרח טורקיה. מאז חודש יולי 2015 נהרגו בטורקיה יותר מ-150 חיילים ושוטרים בהתקפות של המחתרת הכורדית. ב-30 השנים האחרונות נהרגו בעימותים הללו יותר מ-40,000 בני-אדם. ב-1 בנובמבר 2015 יערכו בחירות חדשות בטורקיה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-25 בספטמבר 2015 על הריגתם של 38 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-4 יישובים במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מחוץ לעיראק מסרו על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם (רובם טרוריסטים מוסלמים) בהפצצות קשות שהיו באזור מחוז אל-אנבר – כך, לדברי משרד-ההגנה של עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 בספטמבר 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה. מקורות רשמיים בסעודיה מסרו על הריגתם של 2 שוטרים ואזרח מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד תחנת-משטרה הנמצאת בצפון-מערב סעודיה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים מקומיים בפקיסטן מסרו ב-25 בספטמבר 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בפעילות צבאית יוזמה של הצבא הפקיסטני שנערכה במחוז בלוצ'יסטן במהלך היממה האחרונה. גורם מקומי במחוז מסר על מבצע צבאי גדול המתבצע בעיירות אחדות ברחבי המחוז עם עשרות כלים צבאיים ומאות חיילים פקיסטנים. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על פגיעה מכוונת של הצבא הפקיסטני באזרחים ובבתיהם. דובר של אחד מארגוני הטרור הפועלים במחוז מסר על הריגתם של 4 חיילים פקיסטנים במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 בספטמבר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של מיליציה אסלאמית חמושה (לא בוקו חראם) הפועלת במרכז ניגריה נגד ישובים המזוהים עם בני העדה הנוצרית. מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך מבצע צבאי רחב שנערך ליד הגבול עם קמרון. במהלך המבצע נכנעו כ-200 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון לידי כוחות-הביטחון של ניגריה. כמו כן נמסר על הריסתם של בסיסים אחדים שהיו בידי הארגון במהלך המבצע הנוכחי.
--
אזרבייג'ן – ארמניה: מקורות רשמיים בארמניה מסרו ב-25 בספטמבר 2015 על הריגתם של 3 נשים בהפצצה אל הצבא האזרי (המוסלמי) שנערכה לעבר המחוז האוטונומי נגורנו-קרבאך (ארמני נוצרי) השנוי-במחלוקת. מאז שנת 1991 נהרגו באזור זה יותר מ-30,000 בני-אדם.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park



No comments: