Friday, September 11, 2015

טרור אסלאמי - 431 הרוגים ביממה האחרונה

139 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בסוריה; 94 טרוריסטים מוסלמים, 5 שוטרים ו-2 ילדים נהרגו באפגניסטן; 20 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו במצרים; 10 אזרחים נהרגו בסומליה; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 8 הרוגים בתימן; 4 ילדים נהרגו בלוב; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; חייל נהרג בטורקיה; חייל נהרג בסעודיה; 33 כורדים נהרגו בטורקיה בשבוע של עוצר על עיירה בדרום-מזרח המדינה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, בלוב, בסומליה, במאלי, בניגריה, בתימן, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 431 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים מסוריה מסרו ב-10 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה קשה מאוד של קרבות שהיו בעיקר באזור מחוז אידליב. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על הריגתם של בין 60 ל-100 חיילים סורים בקרבות שהיו באזור המחנה הצבאי במחוז אידליב שנכבש בידי המורדים ביממה הקודמת. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו גם באזור העיר חאלב, בדרום דמשק, בצפון מחוז לטקיה, בחומס ובאזורים בהם שולטים הכוחות הכורדיים בצפון-מזרח סוריה. רוסיה מעמיקה את אחיזה באזור העיר לטקיה המשמשת מקלט בטוח לעדה העלווית בסוריה. מאות טרוריסטים מוסלמים מאיראן הגיעו לאחרונה לסוריה לסייע לאסד. מקורות רשמיים בגרמניה מסרו שארגונים המזוהים עם האסלאם הרדיקלי החלו לפעול במחנות הפליטים הנמצאים בגרמניה. כמו כן, סעודיה הציעה לגרמניה לבנות כ-200 מסגדים על חשבונה ברחבי גרמניה כ"חלק מהעזרה לפליטים הסורים".
--
טורקיה – סוריה: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-10 בספטמבר 2015 על הריגתו של חייל טורקי מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו מהגבול הסורי. מקורות תקשורתיים מקומיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 32 מאנשי המחרת הכורדית ושל אזרח אחד מהלך עוצר שהוטל במהלך השבוע האחרון על עיירה כורדית הנמצאת בדרום-מזרח טורקיה.  נמשכות ההתקפות של לאומנים טורקים נגד יעדים פוליטיים המזוהים עם המיעוט הכורדי. מאות מטרות כאלה הותקפו בידי המון טורקי זועם במהלך הימים האחרונים. הכורדים קוראים לקהילה הבינלאומית להתערב בנעשה בטורקיה מחשש לפריצתה של מלחמת-אזרחים. כמו כן נמסר על עיתונאית הולנדית שסולקה מטורקיה בהוראת שלטונות-הביטחון.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-10 בספטמבר 2015 על הריגתם של 139 בני-אדם ביום נוסף של קרבות שהיו בכל רחבי צפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על הריגתם של 13 חיילים בשני פיגועי התאבדות שהיו באזור מחוז אל-אנבר. כמו כן נמסר כי במהלך היממה האחרונה היו קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי המדינה. ראש-ממשלת עיראק פיטר מאות רבות של עובדי מדינה כחלק מרפורמה כללית במשרדי-הממשלה. כ-20 אחוזים מכלל העובדים בעיראק מועסקים בידי הממשלה.
--
תימן – מלחמת אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-10 בספטמבר 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה אחרונה בצפון תימן. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל סעודי מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו מאזור הגבול המשותף עם תימן.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים בתימן מסרו ב-10 בספטמבר 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך ביממה האחרונה בדרום-תימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות אזרחיים בלוב מסרו ב-10 בספטמבר 2015 על הריגתם של 4 ילדים בני 10 מפיצוץ של מוקש שהפועל באזור העיר בנגאזי. מקור נוסף מסר שהמוקש הוטמן בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-10 בספטמבר 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. מקור בכיר במצרים מסר שבשלושת הימים האחרונים נהרגו לפחות 86 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" (אנסר בית אל-מקדס) בפעילות צבאית רחבת-הקיף שנערכה בצפון סיני. כ-200 נוספים נעצרו בידי כוחות-הביטחון של מצרים. ארה"ב תשלח כ-75 חיילים נוספים לסייע ל"כוח הרב-לאומי" הנמצא בחצי-האי סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-10 בספטמבר 2015 על הריגתם של 94 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים במהלך היממה האחרונה. מקור משטרתי מסר על הריגתם של 5 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 ילדים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור קונדוז.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-10 בספטמבר 2015 על הריגתם של 10 אזרחים בקרבות בין כוחות-הביטחון של סומליה לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב".
--
אלג'יריה - טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-10 בספטמבר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד עיר הבירה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-10 בספטמבר 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם" במהלך מבצע צבאי שנערך בצפון המדינה במסגרת "החזרת החוק והסדר" באזור.
==
ד"ר יוחאי סלע

==
Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Brodezki St



No comments: