Sunday, September 6, 2015

טרור אסלאמי - 287 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 84 הרוגים בעיראק; 23 טרוריסטים מוסלמים ו-13 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 10 חיילים סעודים נהרגו בתימן; 7 הרוגים נוספים בטג'יקיסטן; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בטורקיה;  4 חיילים נהרגו בלוב; 3 הרוגים בתימן; שוטר נהרג בסעודיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בטורקיה, בלבנון, במצרים, בלוב, בסומליה, בניגריה, בקשמיר, במאלי, בסודאן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 287 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-5 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים מאוד שהיו בצפון סוריה – בעיקר בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד הפועלים באזור. בין ההרוגים היו לפחות 50 מורדים וטרוריסטים מוסלמים שנפגעו בקרב אחד על עיירה בצפון העיר חאלב הנמצאת על נתיב ההספקה בין טורקיה למחוז חאלב כולו. עשרות נפגעים נוספים היו גם בקרב על העיירה זבדאני הנמצאת ליד הגבול הלבנוני. כמו כן נמסר על קרבות קשים עם נפגעים צפונית למחוז לטקיה. קרבות עם נפגעים היו לאורך כל היממה האחרונה גם בדרום דמשק, בדרעא, בחומס, בדיר אל-זור ובצפון-מזרח סוריה. גורמים רשמיים גרמניה מסרו שהם מצפים ל-10,000 פליטים מהמזרח-התיכון שיגיעו במהלך היממה הקרובה למינכן. נמשכת הנהירה של פליטים סורים למערב אירופה בעקבות הצהרותיה של אנגלה מרקל.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-5 בספטמבר 2015 על הריגתם של 84 בני-אדם ביום נוסף של קרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי עיראקי מסר שבין ההרוגים היו לפחות 15 אזרחים שנפגעו במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בעיראק רמזו שהמערכה על העיר רמאדי נכשלה לחלוטין – גורם נוסף מסר שהסיבה העיקרית היא גל-החום הפוקד את עיראק בשבועות האחרונים.
--
תימן – מלחמת אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים במפרץ מסרו ב-5 בספטמבר 2015 על קרבות קשים מאוד שהיו לאורך כל היממה האחרונה במקומות אחדים ברחבי תימן. מקור אחד מסר על הריגתם של 3 אזרחים בהפצצות אוויריות של סעודיה. מקורות בסעודיה מסרו על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו מהגבול התימני. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי על הריגתם של 10 חיילים סעודים בהתקפה של המיליציות השיעיות שנערכה לפני יומיים בה נהרגו 45 חיילים מבחריין.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-5 בספטמבר 2015 על הריגתם של 4 חיילים בעקבות התקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים אם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר דרנא. מקור צבאי רשמי בלוב אישר את הידיעה על הריגתם של ארבעת החיילים.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים הנסמכים על מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-5 בספטמבר 2015 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" בפעילות אווירית יזומה של הצבא המצרי שפעל בצפון סיני. הארגון מזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 בספטמבר 2015 על הריגתם של 23 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שפרצו בין ארגון "הטליבאן" לבין ארגון המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים במזרח אפגניסטן. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו על הריגתם של 13 אזרחים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון אפגניסטן.
--
טג'יקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בטג'יקיסטן מסרו ב-5 בספטמבר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים על תחנות משטרה בעיר דושנבה שהייתה יממה קודם לכן. מקור רשמי מסר שבהרוגים היו 8 שוטרים ו-9 טרוריסטים מוסלמים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 בספטמבר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים ושל 2 אזרחים בפיגוע טרור ובפעילות צבאית יוזמה שנערכה במרכז פקיסטן. גורמים נוספים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים בצפון מחוז ווזיריסטן.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-5 בספטמבר 2014 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של עימותים קטלניים בין המחתרת הכורדית לכוחות-הביטחון של טורקיה הפועלים במזרח המדינה. בין ההרוגים היו לפחות 2 מאנשי המחתרת הכורדית וילדה שמתה מפצעיה.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park

No comments: