Thursday, September 10, 2015

טרור אסלאמי - 361 הרוגים ביממה האחרונה

189 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בתימן;  11 הרוגים בפקיסטן; 8 טרוריסטים מוסלמים, 4 ילדים ו-2 חיילים נהרגו באפגניסטן; 7 מאנשי המחתרת הכורדית ו-2 אזרחים נהרגו בטורקיה; 2 חיילים נהרגו בניגריה; אימאם מוסלמי מתון נהרג בקווקז; מצרים תשלח לתימן 800 חיילים לסייע לסעודיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, במאלי, בניגריה, בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 361 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-9 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים היו באזור מחוז אידליב, בדרעא ובצפון מחוז לטקיה. גורמים רשמיים בסוריה מסרו שבסיס צבאי גדול במחוז אדליב נפל לידי המורדים (כולל ארגוני הג'יהאד) לאחר מצור שנמשך כמעט שנתיים. מקורות רשמיים בסוריה מסרו שבסיס חיל-האוויר אבו-זוהור הנמצא בצפון-מערב המדינה "התפנה מחיילים שעברו לבסיס אחר". גורמים מקומיים מסרו שזהו כישלון נוסף של המשטר להחזיק באתרים אסטרטגיים במחוז אידליב.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-9 בספטמבר 2015 על הריגתם של 7 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים מסרו על המשך ההתקפות האוויריות של טורקיה על יעדי טרור הנמצאים בצפון-עיראק. גורם תקשורתי נוסף בטורקיה מסר על הריגתם של 2 אזרחים בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית שפעלו במחוז סירנאק (הדיווח מבוסס על עדי-ראיה שהיו במקום).   ההתקפות של לאומנים טורקים נגד מוסדות כורדיים בטורקיה, נמשכו גם לאורך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת אזרחים – איראן: גורמים רשמיים בכירים באיראן מסרו ב-9 בספטמבר 2015 שאיראן לא תיתן למיליציות השיעיות להפסיד במלחמה בתימן.  כמו כן נמסר מפי מקורות רפואיים בתימן על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות של סעודיה שנערכו לאורך כל היממה האחרונה במקומות רבים ברחבי המדינה. גורמים מקומיים נוספים מסרו שבאזורים אחדים בתימן המצב האזרחי של התושבים הוא נואש.  מצרים תשלח כ-800 חיילים לתימן לסייע לסעודיה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-9 בספטמבר 2015 על הריגתם של 189 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קשים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים ב-15 יישובים ברחבי המדינה. מקורות רשמיים בארה"ב מסרו על התקפות אוויריות של הקואליציה האמריקאית שנערכו במהלך היממה האחרונה בעיקר באזור העיר מוסול. לא נמסר על נפגעים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 בספטמבר 2015 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית שנערכה נגד ארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 ילדים ו-2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 בספטמבר 2015 על הריגתם של 11 בני-אדם בקרבות בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות באזור מחוז חייבאר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 בספטמבר 2015 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". מקור אחד ציטט גורם צבאי שמסר את הפרטים, אך לא נמסר מתי האירוע באמת התרחש.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-9 בספטמבר 2015 על הריגתו של אימאם מוסלמי מתון מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
.Tel Aviv - Ramat Aviv, Agnon St

No comments: