Friday, September 25, 2015

טרור אסלאמי - 357 הרוגים ביממה האחרונה

141 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 38 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בפיגוע אסלאמי בתימן; 20 הרוגים בניגריה; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 6 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בקמרון; 2 הרוגים בפקיסטן; 500 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים ב-16 ימים; 717 הרוגים בעלייה-לרגל במכה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, במאלי, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במצרים, בתימן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 357 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-24 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על נפגעים רבים נוספים בהפצצות אוויריות שהיו אזור העיר חאלב המהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על קרבות ופיגועים עם נפגעים באזור דמשק, חומס, דרעא, אידליב, דיר אל-זור, בצפון-מזרח סוריה ובצפון לטקיה. גורמים אזרחיים מסרו שחיל-האוויר הסורי החל להשתמש במטוסים החדשים של רוסיה בהפצצות שנערכו ביומיים האחרונים באזור העיר חאלב. רוסיה הודיעה על כוונתה לערוך תמרון-ימי גדול במזרח הים-התיכון במהלך חודש אוקטובר 2015.

אסלאם בתימן - הפיגוע במסגד השיעי 24 בספטמבר 2015

--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-24 בספטמבר 2015 על הריגתם של 141 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון-עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-16 יישובים במהלך היממה האחרונה. מקור תקשורתי איראני מסר על הוצאתם-להרוג של 25 חיילים עיראקים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר מוסול. מקורות כורדיים מסרו על מותו של מפקד בכיר גרמני שאימן את הכוחות הכורדיים של האוטונומיה הכורדית בצפון-עיראק. האיש נמצא מת בבית-מלון בעיר אירביל. גורמים ביטחוניים רשמיים בגרמניה אישרו את מותו של הקולונל.
--
תימן – מלחמת אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 בספטמבר 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים סונים במסגד שיעי הנמצא במרכז צנעא. ארגון "המדינה האסלאמית" לקח אחריות על הפיגוע הקטלני. דוברים רפואיים בתימן מסרו על עשרות רבות של פצועים בפיגוע – חלקם באורח קשה מאוד. מקורות רשמיים בסעודיה מסרו על הריגתם של 717 בני-אדם במהלך הטכסים שנערכו במסגרת העלייה-לרגל  (החאג') למכה. זהו האסון הגדול ביותר שהתרחש בסעודיה מאז שנת 1990 בה נהרגו יותר מ-1,400 עולי-רגל בשל התמוטטות של אחת מהמנהרות המובילות למתחם הקדוש.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 בספטמבר 2015 על הריגתם של 38 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה ב-7 מחוזות ברחבי אפגניסטן. עיקר המאמץ של הימים האחרונים מתרכז במחוזות קנדהאר, קונדוז והלמנד. לדברי מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן, במהלך החודש האחרון נהרגו מאות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 בספטמבר 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר פשוואר במהלך היממה האחרונה. במקורות רבים ברחבי פקיסטן התבצעו פיגועים רבים, אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-24 בספטמבר 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים רשמיים בניגריה מסרו ב-24 בספטמבר 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. הפיגוע הזה התרחש לפני הפיגוע הגדול שהיה באזור העיר מיידוגורי שבו נהרגו 117 בני-אדם. בשל קשיים בהעברת האינפורמציה מאזור זה, המידע התפרסם רק במהלך היממה האחרונה בידי גורמים רשמיים.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בקמרון מסרו ב-24 בספטמבר 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-24 בספטמבר 2015 על הריגתם של כ-500 טרוריסטים מוסלמים, המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית", בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-סיני במהלך 16 הימים האחרונים.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Agnon St

No comments: