Tuesday, September 15, 2015

טרור אסלאמי - 553 הרוגים ביממה האחרונה

283 הרוגים בעיראק; 180 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים באפגניסטן; 17 טרוריסטים מוסלמים ו-10 אזרחים נהרגו בפקיסטן; 13 הרוגים בדרום-סודאן; 12 אזרחים ותיירים נהרגו במצרים מירי של חיילים; 5 חיילים נהרגו בסעודיה; 2 חיילים מאיחוד-האמירויות-הערביות נהרגו בתימן; ישראלי נהרג בירושלים; 110 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן בשלושת הימים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בלוב, במאלי, בתימן, בניגריה, בסומליה, בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 553 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-14 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-180 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות קשים מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות מקומיים נוספים מסרו כי מרבית ההרוגים היו חיילים סורים וטרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. כמו כן נמסר על קרבות עם הרוגים בין ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" לבין ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים נוספים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם באזור דמשק רק בשבוע האחרון. 20 הרוגים היו בפיגוע של מכונית-תופת שהופעה בעיר אל-חסכה.  2 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון חיזבאללה נהרגו בקרבות שהיו באזור העיירה זבדאני. מזרח-אירופה מסרבת לקבל פליטים ומהגרים מהמזרח-התיכון. ביקורת גבולות מוגברת בבלגיה, בהולנד, באוסטריה, בגרמניה, בדנמרק, בהונגריה, בצ'כיה, סלובקיה ובסרביה. הכעס על אנגלה מרקל מתגבר מיום ליום גם בגרמניה עצמה. במקומות אחדים במזרח גרמניה היו קרבות רחוב בין מתנגדים לתומכים בקליטת פליטים ומהגרים. ראש ממשלת בריטניה, קמרון, ערך ביקור במחנה פליטים בלבנון.
מחנה פליטים באירופה
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-14 בספטמבר 2015 על עימותים קשים מאוד בין כורדים לבין כוחות-הביטחון של טורקיה ביישובים כורדיים רבים הנמצאים בצפון-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר כי בעקבות העימותים הללו, הצבא הטורקי כפה עוצר נוסף של העיירה ציזרה לאחר יממה בלבד שהעוצר הוסר לאחר 7 ימים רצופים. תושבים מקומיים ערכו הלוויות של 16 אזרחים שנהרגו בידי כוחות-הביטחון של טורקיה – הצבא הטורקי טען שהם היו טרוריסטים חברי המחתרת הכורדית, ה-PKK.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-14 בספטמבר 2015 על הריגתם של 283 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות שהיו לאורך כל היממה אחרונה בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק. גורמים צבאיים נוספים מסרו כי מרבית הנפגעים היו במהלך קרבות שהיו במחוז סלאח אל-דין.
--
תימן – מלחמת אזרחים – סעודיה: מקורות צבאיים רשמיים בסעודיה מסרו ב-14 בספטמבר 2015 על הריגתם של 5 חיילים סעודים מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מהגבול המשותף עם תימן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים מאיחוד האמירויות הערביות בקרבות שהיו בתימן.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-14 בספטמבר 2015 על הריגתם של 12 אזרחים ותיירים ממקסיקו מירי של חיילים מצרים שפעלו באזור הגבול המשותף עם לוב. מצרים הודתה שהירי נעשה בשל טעות בזיהוי בשל החשש מפעילות טרוריסטית המתבצעת באזור זה. מקורות נוספים רמזו שהמקרה זה אינו המקרה הראשון בו חיילים מצרים יורים בתיירים ובתושבים בשל טעות בזיהוי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 בספטמבר 2015 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים, שוטרים ואזרחים בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו לאורך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. מקורות נוספים מסרו על התקפה של ארגון הטליבאן שנערכה על בית-כלא במחוז גאזני שבמהלכה שוחררו יותר מ-350 אסירים. באירוע זה נהרגו לפחות 8 בני-אדם. גורמים אחרים באפגניסטן מסרו על הריגתם של לפחות 110 טרוריסטים מוסלמים בשלושת הימים האחרונים בפעילות צבאית יזומה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-14 בספטמבר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם ועל פציעתם של 40 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני". כמו כן נמסר על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ווזיריסטן.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-14 בספטמבר 2015 על הריגתם של 13 בני-אדם בקרבות בין כוחות הממשלה לבין טרוריסטים מקומיים הפועלים בצפון המדינה. הקרבות האלה עלולים לערער את הסכם שנחתם בין הצדדים רק לפני ימים אחדים.
--
ישראל – טרור: מקורות רפואיים ומשטרתיים בישראל מסרו ב-14 בספטמבר 2015 על הריגתו של ישראלי, אלכסנדר לבלוביץ' בן 64, בעקבות השלכת אבנים לעבר רכבו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בירושלים.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park

No comments: