Tuesday, April 26, 2016

טרור אסלאמי - 1,163 הרוגים ביממה האחרונה

800 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" ו-8 חיילים נהרגו בתימן; 200 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים ו-7 חיילים נהרגו באפגניסטן; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; 250 חיילים אמריקאים יגיעו לסוריה; טורקיה הודיעה על הריגתם של 900 טרוריסטים מוסלמים מאז ינואר 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, במאלי, בסומליה, בתימן, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בפיליפינים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 1,163 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-25 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 6 בני-אדם שנפגעו מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים סונים שפעלו באזור דמשק. קרבות עם נפגעים רבים מאוד היו באזור חאלב, אידליב, דרעא, דיר אל-זור, תדמור, בצפון מחוז לטקיה, באזור דמשק וכן לאורך הגבול עם טורקיה באזורים בהם שולטים הכוחות הכורדיים. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה שנערכה בתוך השטח הסורי בשל ירי הרקטות לעבר טורקיה. כמו כן נמסר מפי דובר טורקי רשמי על הריגתם של כ-900 מחברי הארגון בפעולות צבאיות טורקיות שנערכו בסוריה מאז ינואר 2016. אובמה הודיע של שליחתם של 250 חיילים אמריקאים כדי לסייע לאופוזיציה הסורית להילחם נגד ארגון "המדינה האסלאמית".

More than 800 Al-Qaeda fighters dead as Yemen government forces make gains

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-25 באפריל 2016 על הריגתם של יותר 200 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו על פיגועי התאבדות נוסף באזור העיר בגדאד בו נהרגו לפחות 10 בני-אדם.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים רשמיים בתימן ובסעודיה מסרו ב-25 באפריל 2016 על הריגתם של כ-800 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" במהלך התקפה משולבת שנערכה ביממה האחרונה שבמהלכה נכבשה עיר-הנמל מוקאלה. העיר נכבשה לפני כשנה בידי אנשי הארגון "אל-קאעידה". גם סעודיה פרסמה הודעה רשמית על מספר ההרוגים. כמו כן נמסר על הריגתם של 8 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר עדן.
--
אפגניסטן – טרור טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" כן על הריגתם של 7 חיילים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד הארגון הפועל באזור מחוז ע'אנזי. מקור פקיסטני מסר על כ-80 הרוגים במהלך היממה האחרונה באזור זה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-25 באפריל 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-25 באפריל 2016 על הריגתם של 2 חיילים טורקים בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-25 באפריל 2016 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעולה צבאית אווירית יזומה שנערכה בצפון סיני במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: