Monday, April 25, 2016

טרור אסלאמי - 288 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ו-5 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 15 אזרחים ו-5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 8 מאנשי המחתרת הכורדית ואזרח אחד נהרגו בטורקיה; 6 הרוגים בסומליה בשני פיגועי טרור; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 3 חיילים מצרים נהרגו בפיגוע אסלאמי; העיירה הטורקית קיליס תחת מתקפת רקטות; פיגועים וקרבות נוספים היו בלוב, במצרים, בסודאן, בתימן, בניגריה, בקשמיר, בסומליה, במאלי, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 288 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-24 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה. דוברים מקומיים נוספים מסרו על הריגתם של שכירי-חרב שיעים זרים מאיראן ומאפגניסטן שנהרגו בשבוע האחרון בקרבות למען המשטר הסורי. מקורות נוספים מסרו על עשרות הרוגים בקרבות קשים מאוד היו באזור העיר חאלב. כמו כן נמסר על הריגתו של מפקד בכיר בארגון הטרור "אחרר של-שאם" עם עוד שלושה מאנשיו בפיגוע התאבדות שהתבצע במחוז אידליב. האיש, מאג'ד חוסיין אל-צאדק – הרמטכ"ל של הארגון - היה בעברו קצין בכיר בצבא הסורי. הארגון עצמו ממומן בידי טורקיה ומדינות-המפרץ.

Rocket fire from Syria injures 16 in Turkish border town

--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-24 באפריל 2016 על הריגתם של 8 מאנשי המחתרת הכורדית בשלוש פעולות צבאיות יוזמות שנערכו במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה. גורמים רשמיים נוספים מסרו על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 10 נוספים מירי של רקטה שנורתה לעבר עיירה טורקית, בשם קיליס, בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו מהשטח הסורי. על-פי הדיווחים מטורקיה, נורו לעבר השטח הטורקי לפחות שתי רקטות במהלך היממה האחרונה. בארבעת הימים האחרונים נהרגו בעיירה 3 בני-אדם ולפחות 70 נפצעו כולל נפגעי-חרדה. התושבים בעיירה מחו על כך שהם חסרי-הגנה לנוכח מטחי הרקטות.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-24 באפריל 2016 על הריגתם של 120 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות – כולל אמריקאיות - שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. הפסקת-אש הושגה לאחר קרבות עם נפגעים רבים בין מליציות טורקמניות-שיעיות לכוחות הכורדיים (הפשמרגה) הפועלים בצפון עיראק. מקרות נוספים מסרו על הוצאת-להורג באמצעות הקפאה למוות של 45 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בידי חבריהם בשל סירובם להשתתף בקרבות של הארגון.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 באפריל 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות וכנראה גם בהפגזות שנערכו במהלך היממה אחרונה בעיקר בדרום תימן. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" וכן טרוריסטים מוסלמים שיעים שנפגעו בהפגזה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. מרבית ההרוגים היו במחזו קונדוז. כמו כן נמסר על חילופי-אש בגבול בין פקיסטן ולאפגניסטן במחוז ננגרהאר שבמהלכם נהרג לפחות אדם אחד. שעות אחדות לאחר מכן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במחוז קנדהאר. 5 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו במחוז ג'אוזיאן בצפון המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 באפריל 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז מוהמנד אג'נסי.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 באפריל 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע שהתבצע באמצעות מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו. כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של רימון-יד שהושלך לעבר אזרחים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ג-24 באפריל 2016 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של קרובת בין מיליציות אסלאמיות חמושות לבין כפריים במדינת המחוז טרבה השוכנת בדרום ניגריה. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה במהלך היממה האחרונה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-24 באפריל 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים ב-22 באפריל 2016. בפעולה נפצעו 7 חיילים.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-24 באפריל 2016 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: