Wednesday, April 20, 2016

טרור אסלאמי - 230 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בסוריה; 59 הרוגים בעיראק; 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; 28 הרוגים בפיגוע התאבדות באפגניסטן; 13 לוחמים כורדים ו-2 שוטרים נהרגו בטורקיה; 4 הרוגים במאלי;  2 הרוגים בפיגוע התאבדות בפקיסטן; 2 הרוגים במצרים מפיצוץ של מטען-חבלה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, במצרים, בניגריה, במאלי, בקמרון, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 230 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ממשלתיים מסרו ב-19 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין כל הארגונים הלוחמים בסוריה. דובר ממשלתי בסוריה מסר על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'ייש אל-פתח" בקרבות שהיו במהלך היומיים האחרונים באזור אל-חמה. מקורות נוספים מסרו על נפגעים רבים באזור דיר אל-זור, חומס, חאלב, דרעא בצפון מחוז לטקיה בעקבות קרבות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על הריגתם של בין 20 ל-50 בני-אדם בהתקפה אווירית של הצבא הסורי שנערכה על מרכז מסחרי באזור העיר אידליב.

Syria war: Scores killed in Idlib markets air strikes
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-19 באפריל 2016 על הריגתם של 59 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה בעיקר בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-19 באפריל 2016 על הריגתם של 28 בני-אדם ועל פציעתם של כ-300 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע כנראה בעזרת מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו באזור העיר קאבול. ארגון "הטליבאן" הודיע בשבוע שעבר על תחילתה של מתקפת-האביב השנתית של הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 באפריל 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-19 באפריל 2016 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים ועל פציעתם של 24 חיילים ניגרים בהתקפה של ארגון "בוקו חראם" שנערכה בצפון ניגריה נגד כוחות-הביטחון הפועלים באזור.
--
מאלי – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-19 באפריל 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון במהלך הפגנת מחאה אלימה נערכה בעיר קידאל נגד הנוכחות של הצבא הצרפתי על אדמת מאלי.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-19 באפריל 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון סיני באזור העיר אל-עריש.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בטורקיה מסרו ב-19 באפריל 2016 על הריגתם של 13 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית נוספת שנערכה ב-18 באפריל 2016. במהלך אותו יום נמסר על הריגתם של 31 לוחמים כורדים – כך נמסר מפי מקור צבאי בטורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 שוטרים בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלים בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: