Sunday, April 10, 2016

טרור אסלאמי - 304 הרוגים ביממה האחרונה

98 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 38 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן;  33 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 20 חיילים נהרגו בתימן; 18 חיילים ו-5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 12 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 4 חיילים נהרגו במצרים; 2 טרוריסטים מוסלמים הוצאו-להורג בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בלוב, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 304 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות והפצצות אוויריות שהיו בהלך היממה האחרונה. לפחות כ-30 מההרוגים היו אזרחים שנפגעו מירי של חיילים סורים ובהתקפות של ארגוני הג'יהאד הפועלים ברחבי סוריה. בניגוד למה שנמסר מפי גורמים ממשלתיים בסוריה על הריגתם של 175 עובדים שנחטפו באזור דמשק, דוברים מארגונים שונים מסור על שחרורם של מרבית החטופים הנאמד בכ-300 בני-אדם שנחטפו במהלך פעולה של ארגון "מדינה האסלאמית" באזור דמשק. גורמים אחרים בסוריה ממשיכים לטעון שאכן הוצאו-להורג כ-175 מהם. 11 חיילים איראנים נהרגו בסוריה בשלושת הימים האחרונים. 6 ילדים נהרגו מפיצוץ של מוקש שהוטמן בידי טרוריסטים מוסלמים ביישוב בשם דארב חסאן במחוז חאלב.

Syrian army The attack on the airport Deir ez Zor
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתם של 18 חיילים, וכן על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" ביום קרב קשה במיוחד שהיה בדרום הפיליפינים במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי רשמי מסר גם על פציעתם של 52 חיילים נוספים. זהו מספר האבדות הגבוה ביותר שהיה לצבא הפיליפיני במהלך השנה האחרונה. בשנת 2015 נהרגו בקרב אחד 44 שוטרים שפעלו נגד הארגון. דובר ממשלתי מסר שהאבדות האחרונות הקשות של הצבא היו דווקא ביום הזיכרון לחיילים הפיליפינים שנהרגו במלחמת-העולם השנייה.
--
עיראק מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתם של 98 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בעיקר בצפון עיראק נגד ארגון המדינה האסלאמית. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתם של 20 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" הפועל בדרום תימן. מקורות אחרים מסרו שהחיילים נתפסו בידי הארגון והוצאו-להורג.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתם של 33 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתם של 38 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה במחוז בלוצ'יסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות ממשלתיים סומליה מסרו ב-9 באפריל 2016 על הוצאתם-להורג של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בשל הריגתה של עיתונאית סומלית באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים ועל מעצרם של 3 נוספים מארגון "בוקו חראם" בפעולה צבאית שנועדה למנוע התקפת טרור בצפון ניגריה.
--
מצרים טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתם של 4 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתם של 12 מאנשי המחתרת הכורדית בפעולות צבאיות יזומות שנערכו בשלושת הימים האחרונים בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: