Saturday, April 30, 2016

טרור אסלאמי - 269 הרוגים ביממה האחרונה

107 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בניגריה; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 12 לוחמים כורדים ו-3 חיילים נהרגו בטורקיה; 10 חיילים נהרגו בסומליה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; מפקד משטרה בכיר נהרג בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בלבנון, בניגריה, בסומליה, בקשמיר, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 269 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-29 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב האזורים רחבי סוריה. דוברים נוספים מסרו שמרבית ההרוגים היו בעקבות קרבות בין הכוחות הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סוריה וכנראה גם צפונית למחוז חאלב. עשרות הרוגים נוספים בקרבות שפרצו מזרחית לעיר דמשק.  מקורות באו"ם מסרו כי המצב בעיר חאלב קטסטרופלי בעקבות ההפצצות המסיביות על העיר. ארה"ב ביקשה מרוסיה לשכנע את אסד להפסיק את ההפצצות הללו.

Death and Destruction in Kurdish Town Cizre

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-29 באפריל 2016 על הריגתם של 107 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על שחרורם של 2 כפרים נוספים במחוז אל-אנבר שהיו בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיר עדן (הפרו סעודית) מסרו ב-29 באפריל 2016 על הריגתו של מפקד משטרה בכיר בעיר עדן בידי טרוריסטים מוסלמים שכנראה מזוהים עם ארגון "אל-קאעידה". יום לפני כן, הקצין ניצל מניסיון חיסול. כמו כן נמסר על הפגנות שנערכו בתימן נגד המצור על העיר תעז ונגד ארגון "אל-קאעידה".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-29 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יזומות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. מרבית הנפגעים היו במחוז זאבול וליד העיר קאבול.
--
סומליה – טרור: מקורות אזרחיים מקומיים בסומליה מסרו ב-29 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-10 חיילים של "האיחוד האפריקאי" בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על בסיס צבאי הנמצא באזור העיר מוגדישו. כל העדויות על ההתקפה הזו מתבססת על עדויות של אזרחים ולא של מקורות רשמיים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 באפריל 2016 על הריגתם של 30 בני-אדם, חברי המיליציה החמושה משבטי הפולאני המוסלמים, בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "בקו חראם" הפועל בצפון ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-29 באפריל 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה מערבית לעיר הבירה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-29 באפריל 2016 על הריגתם של 12 מאנשי המחתרת הכורדית וכן על הריגתם של 2 חיילים בסדרה של היתקלויות צבאיות שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-29 באפריל 2016 על הריגתו של טרוריסטי מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-29 באפריל 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מזוהים כנראה עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעולה צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: