Sunday, May 1, 2016

טרור אסלאמי - 319 הרוגים ביממה האחרונה

195 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 18 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסעודיה; הטבח בעיר חאלב נמשך; 400 עצורים בגרמניה במהלך כינוס מפלגתי גזעני; אלפי נוצרים וכפריים נרצחו בניגריה בידי מליציות אסלאמיות; 300 הרוגים בגל חום כבד בדרום-אסיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים ביו בתימן, בסומליה, בלוב, בסודאן, בניגריה, בקשמיר, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בלבנון, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 319 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-30 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה קשה מאוד של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזורים אחדים ברחבי סוריה – אך בעיקר באזור העיר חאלב. למרות הפסקת-האש למשך 72 שעות שהוכרזה באזור צפון מחוז לטקיה ובאזורים הדרומיים של העיר דמשק, העיר חאלב ממשיכה לדמם בשל הפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי הנערכות על ריכוזי אוכלוסייה בעיר. רחוב אחרי רחוב, שכונה אחרי שכונה מופצצים באינטנסיביות מתוך כוונה ברורה של המשטר לגרום להרג המוני לבריחתם של הנותרים. בין ההרוגים של היממה האחרונה היו גם כורדים שנפגעו בפיגוע התאבדות שהתבצע בצפון-בסוריה. קרבות עם נפגעים היו באזור מחוז דרעא, בדיר אל-זור וכנראה גם בכפרים אחדים באזור מחוז אידליב.

הפגנות בגרמניה - 30 באפריל 2016
--
גרמניה – אסלאם: מקורות תקשורתיים בגרמניה מסרו ב-30 באפריל 2016 על מעצרם של יותר מ-400 בני-אדם בעקבות התפרעויות המוניות של מפגינים במהלך כינוס של המפלגה הפשיסטית "אלטרנטיבה לגרמניה" שנערך בשטוטגרט. המפלגה שהפכה לשלישית בגודלה בגרמניה, מנסה להעביר שורה ארוכה של החלטות אנטי-אסלאמיות, וכן החלטות שיבדלו בין הקהילה הגרמנית לקהילה המוסלמית. רבים מאוד בגרמניה מזדהים עם המטרות של המפלגה למרות שהם לא יצביעו לה באורח גלוי. אולם, גם זה ישתנה בעקבות סחף גזעני בציבור הגרמני בחודשים האחרונים. התקשורת הגרמנית הממסדית מנסה להצניע את האירועים באמצעות עיסוק באובססיה הידועה שלה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-30 באפריל 2016 על הריגתם של 195 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון בעיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-16 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 24 בני-אדם בפיגוע-התאבדות נוסף שהתבצע בצפונה של העיר בגדאד.
--
סעודיה – טרור: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-30 באפריל 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים שתכננו לפוצץ מכונית-תופת בעיירה הנמצאת בדרום-מזרח סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-30 באפריל 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית שנערכה במחוז ננגרהאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בקרבות עם כוחות-הביטחון של אפגניסטן. 2 מפקדים בכירים בארגון "הטליבאן" נהרגו במארב משטרתי שנערך במחוז ע'אזני.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-30 באפריל 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. דוברים בניגריה נזכרו לציין שהמליציות האסלאמיות משבט הפולאני מבצעות טבח בנוצרים ובכפריים - לא פחות מארגון "בוקו חראם". אלפי בני-אדם נרצחו בשנה האחרונה בהתקפות של המליציות האסלאמיות ברחבי ניגריה.
--
דרום-אסיה – גל חום: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-30 באפריל 2016 על מותם של יותר מ-300 בני-אדם בגל-חום הכבד ביותר שפקד את תאילנד, וייטנאם ומלזיה מאז שנת 1950. מאז תחילת חודש אפריל נמדדו טמפרטורות גבוהות מהרגיל שהגיעו במקומות אחדים ל-45 מעלות. מקור תקשורתי נוסף מסר שמרבית ההרוגים היו בהודו - שגם היא סובלת מגל-חום בלתי-נסבל בימים האחרונים. מקור מקומי בהודו מסר על מציאתן של 244 גופות של חסרי-בית שנפגעו מגל-החום הנוכחי שהחל בתחילת אפריל.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: