Wednesday, May 25, 2016

טרור אסלאמי - 250 הרוגים ביממה האחרונה

164 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים;  7 הרוגים בפקיסטן בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות; 6 חיילים נהרגו בטורקיה; 5 אזרחים ו-5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  2 הרוגים מפיצוץ של מטען-חבלה בתימן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; חייל נהרג בסעודיה; טרוריסט מוסלמי בכיר מארגון "בוקו חראם" נהרג בניגריה; 450 חיילים טורקים נהרגו מאז יולי 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן; בדרום-סודאן; בסומליה, בניגריה, במאלי; במצרים, בתימן, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 256 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזורים אחדים ברחבי סוריה. דוברים מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דרעא, דיר אל-זור, במבואות דמשק, בחומס, בחאלב ובאזורים אחדים בהם שולטים הכוחות הכורדיים. מקורות עלווים בסוריה נשבעו לנקום ביד קשה בעקבות סדרת הפיגועים שהייתה יממה קודם לכן שגרמה להריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ולפציעתם של כ-400 נוספים. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיירה זאבאדאני. מקורות כורדיים מסרו על פעילות צבאית נרחבת של כוחותיהם באזור העיר אל-ראקה.

Turkish police attack pro-Kurdish rally in Mardin

--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של 6 חיילים טורקים בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. מקור רשמי נוסף מסר שאנשי המחתרת הכורדית הצליחו להטמין מטען-חבלה ברכב צבאי שגרם להריגתם של החיילים. דובר נוסף בטורקיה מסר כי מאז יולי 2016 נהרגו בטורקיה יותר מ-450 מאנשי כוחות-הביטחון בפיגועי טרור ובקרבות נגד המחתרת הכורדית.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של 164 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי רשמי בעיראק מסר על התקדמות ניכרת בקרבות הנערכים באזור העיר פלוג'ה. מקורות נוספים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" מתכנן להשתמש בתושבי העיר כ"מגן אנושי" מול ההתקפה של הצבא העיראקי. כמו כן נמסר על פיגועים נוספים עם הרוגים באזור העיר בגדאד במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באוניברסיטת צנעא. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל סעודי בהתקפה שנערכה בגבול בין תימן לסעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בהפצצה אווירית שנערכה באזור מחוז הלמנד. בין ההרוגים היה מפקד בכיר בארגון הטליבאן ששימש "מושל הצללים" של המחוז מטעם הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 אזרחים בדרום אפגניסטן מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של קרבות שפרצו בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון פקיסטן. מקור אחר מסר שההרוגים היו פעילים פוליטיים של ארגון מתחרה. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתו של מומחה מספר 1 של ארגון "בוקו חראם" בהרכבת מטעני-חבלה בידי חבריו לארגון על רקע ניסיונו לעזוב את הארגון. מקור אחר ציין שהבכיר נהרג בידי שומריו.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-סיני.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בקשמיר מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: