Friday, May 6, 2016

טרור אסלאמי - 323 הרוגים ביממה האחרונה

162 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 25 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 13 הרוגים במאלי בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו בלוב; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסעודיה; 2 לוחמים כורדים וחייל נהרגו בטורקיה; ראש-ממשלת טורקיה התפטר מתפקידו על רקע מחלוקת קשה עם הסולטאן ארדואן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בטורקיה, בסומליה, בתימן, בלוב, בסודאן, במאלי, בניגריה, במצרים, בסוריה, בעיראק, בלבנון, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 323 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-5 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזור מחוז חאלב, דמשק, דרעא, חומס, דיר אל-זור אל-ראקה באזורים הסמוכים לגבול הטורקי. מקורות נוספים מסרו שעדיין אין רגיעה בעיר חאלב וכי נערכו הפצצות אוויריות קשות מאוד בידי הצבא הסורי באזור מחוז אידליב. כמו כן, נמסר על הרוגים רבים נוספים בתקריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה.

Dozens killed in air strikes on Syria refugee camp

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 במאי 2016 על הריגתם של 162 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-16 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בטורקיה מסרו ב-5 במאי 2016 על הריגתם של 2 מאנשי המחתרת הכורדית וכן על הריגתו של חייל בשתי תקריות שהיו במהלך היממה הקודמת בדרום-מזרח טורקיה. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו על התפטרותו של אהמט דאובוטולו מתפקדיו כראש-ממשלת טורקיה וכן הוא יחדל לכהן ביו"ר מפלגת "הצדק והפיתוח", וזאת בשל מחלוקות קשות מאוד עם ארדואן שהצליח להסתכסך גם עם האיש הקרוב אליו ביותר בשנים האחרונות.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-5 במאי 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה כ-100 ק"מ דרומית-מערבית לעיר מוגדישו. מקורות צבאיים מסרו שהותקף מחנה-אימונים של טרוריסטים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בין ההרוגים היה גם המפקד המקומי של הארגון.
--
סעודיה – טרור: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-5 במאי 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה דרומית לעיר מכה. גם ב- במאי 2016, גורמים רשמיים בסעודיה מסרו על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה לי הגבול המשותף עם תימן.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-5 במאי 2016 על הריגתם של 5 חיילים לובים בשתי התקפות טרור של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכו באזור העיר מיסרטה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 במאי 2016 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של קרבות יוזמים שנערכו נגד הארגון במהלך היממה האחרונה באזורים אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 במאי 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות מיוחדת של המודיעין הפקיסטני שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-5 במאי 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות מקומיים במאלי מסרו ב-5 במאי 2016 על הריגתם של 13 בני-אדם בידי מיליציה אסלאמית חמושה פרו-ממשלתית הפועלת במרכז מאלי נגד ארגונים ושבטים הפועלים נגד הממשלה המרכזית.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: