Monday, May 23, 2016

טרור אסלאמי - 204 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 16 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתימן; 7 הרוגים בפקיסטן; 6 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בניגריה בהתקפה של מיליציות אסלאמיות; שר לשעבר נהרג בלוב בהתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית"; מפקד בכיר בארגון "אל-שבאב" נהרג בסומליה; חייל נהרג בטורקיה מפיצוץ של מטען-חבלה; החל הקרב לשחרור העיר פלוג'ה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בתימן, בלבנון, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 204 הרוגים ביממה האחרונה; 
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתם של 90 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו לאורך כל היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה. מקרות בינלאומיים מסרו שמרבית הנפגעים היו בהפצצות אוויריות שנערכו על העיר אל-ראקה הנמצאת בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דרעא, דמשק, חומס, חאלב, אידליב, בצפון מחוז לטקיה וכן באזורים אחדים המחוזקים בידי הכוחות-הכורדיים הפרוסים לאורך הגבול עם טורקיה. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו על הריגתם של 7 בני משפחה אחת בהפצצה אמריקאית שנערכה בכפר הנמצא בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית" בצפון סוריה.

Syrian forces clash with IS militants in Deir al-Zor - Syrian military video.


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתם של 80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 30 מאנשי המחתרת הכורדית שנפגעו בהפצצה טורקית שנערכה בצפון עיראק – כך לפי דובר צבאי טורקי. מקורות רשמיים בעיראק מסרו שהחל הקרב לשחרורה של העיר פלוג'ה הנמצאת בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בממשלת עדן שבתימן מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים יוצאי ארגון "אל-קאעידה" בפשיטה שנערכה בדרום המדינה במהלך היממה האחרונה. מקורות אחרים מסרו על 13 טרוריסטים מוסלמים הרוגים.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתו של שר-העבודה לשעבר של ממשלת לוב התקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר מיסרטה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתם של 6 שוטרים מירי של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון "הטליבאן" שהצטרף לכוחות-הביטחון של אפגניסטן בשליחות הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן. בין ההרוגים היו לפחות 2 שוטרים ו-2 טרוריסטים מוסלמים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "אל-שבאב" בפעולה צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה בשיתוף עם כוחות צבאיים של "האיחוד האפריקאי".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של אנשי המיליציות האסלאמיות החמושות הפועלות בדרום ניגריה. מקורות נוספים מסרו שהמיליציות הללו הורגות יותר מאשר ארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. דובר צבאי נוסף מסר על הריגתם של 30 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-עיראק.
==

ד"ר יוחאי סלע