Saturday, May 14, 2016

טרור אסלאמי - 286 הרוגים ביממה האחרונה

86 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 32 חיילים נהרגו בסודאן; 26 לוחמים כורדים ו-8 חיילים נהרגו בטורקיה; 13 טרוריסטים מוסלמים ו-2 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלבנון; 10 הרוגים בתימן; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 4 חיילים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב;  2 שוטרים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בניגריה; 2 חיילים נהרגו במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בתימן, במצרים, במאלי, בניגריה, בקווקז; בפיליפינים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 286 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-13 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם – כולל טרוריסטים מוסלמים, אזרחים רבים וחיילים – בסדרה אורכה מאוד של הפצצות אוויריות ובקרבות קרקעיים שהיו באזורים רבים ברחבי סוריה. בין ההרוגים היו לפחות 20 אזרחים עלווים שחוסלו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור מחוז אל-חמה. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-16 טרוריסטים מוסלמים מפקדים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בהפצצה אווירית שנערכה על בסיס צבאי בו הם שולטים הנמצא באזור מחוז אידליב. מקורות בחיזבאללה מסרו על הריגתו של מפקד בכיר בארגון – מחליפו של עימאד מורנייה - מפיצוץ שאירע באזור העיר דמשק. בלגיה תצטרף להפצצות אוויריות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה.

Violence in Turkey Kills 8 Soldiers, 22 PKK Militants


Four suspected bomb makers killed in blast in Turkey 


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-13 במאי 2016 על הריגתם של 86 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. פיגועים קטלניים מאוד היו באזור העיר בגדאד שבמהלכם נהרגו לפחות 30 בני-אדם – כולל אזרחים רבים, חיילים ושוטרים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בטורקיה מסרו ב-13 במאי 2016 על הריגתם של 26 לוחמים כורדים, וכן על הריגתם של 8 חיילים בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בניסיונות לבצע פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה. גורמים צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 140 לוחמים כורדים בשבועיים האחרונים בדרום-מזרח טורקיה.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-13 במאי 2016 על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח לבנון באזור בעלבאק ליד העיירה ערסאל הנמצאת ליד הגבול הסורי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-13 במאי 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם – רובם חיילים – בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שנערכה במזרח תימן במהלך היממה האחרונה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-13 במאי 2016 על הריגתם של 4 חיילים ושל 2 טרוריסטים מוסלמים בשני פיגועי התאבדות שהתבצעו באור העיר מיסרטה. כ-30 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע. ארה"ב מוכנה להסיר את אמברגו הנשק על לוב כחלק מהמאמת המלחתי נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 במאי 2016 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים, וכן גם על הריגתם של 2 שוטרים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן הפועל במזרח אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באיחוד-האפריקאי מסרו ב-13 במאי 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בשתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו בדרום סומליה.
--
סודאן – קורדופן: מקורות תקשורתיים במחוז קורדופן שבסודאן האסלאמית מסרו ב-13 במאי 2016 על הריגתם של 32 חיילים סודאנים בהתקפה משולבת שנערכה ביד מורדים מקומיים הפועלים באזור. מחוז קורדופן מבקש להתנתק מסודאן האסלאמית של ממשלת חרטום של עומר אל-באשיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה ובקמרון מסרו ב-13 במאי 2016 על הריגתם של 2 שוטרים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור העיר מיידגורי שבצפון ניגריה. ועידה אזורית ביטחונית מתקיימת בניגריה בהשתתפותן של קמרון, צ'אד, בנין וניז'ר שנועדה לגבש דרכים נוספות במלחמה נגד ארגון "בוקו חראם".
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-13 במאי 2016 על הריגתם של 2 חיילים בשתי התקפות שונות שנערכו בצפון סיני בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: