Tuesday, May 10, 2016

טרור אסלאמי - 277 הרוגים ביממה האחרונה

163 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 11 מורדים שיעים נהרגו בתימן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו ו-6 נוספים נתלו באפגניסטן; 9 לוחמים כורדים וחייל נהרגו בטורקיה; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 5 הרוגים בסומליה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; חייל נהרג בסעודיה; הפסקת-אש בעיר חאלב הוארכה ב-48 שעות נוספות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקווקז, בלבנון, בפיליפינים, במאלי, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 277 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-9 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה ארוכה של קרבות קרקעיים באזורים רבים ברחבי סוריה. גורמים נוספים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות בני-אדם – רובם טרוריסטים וחיילים – בקרבות שהיו באזור העיר חאלב בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור. גורמים רשמיים באיראן מסרו שלפחות 5 חיילים איראנים נישבו בידי הכוחות המורדים הפועלים בסוריה. עוד נמסר שבקרבות שהיו באזור חאלב נהרגו 15 יועצים צבאיים איראנים. בלחץ של ארה"ב ורוסיה, הפסקת-האש בעיר חאלב הוארכה ב-48 שעות נוספות.

ISIS headquarters in DeirEzzor City destroyed by Syrian Air Force

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-9 במאי 2016 על הריגתם של 163 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מפקד בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" במחוז אל-אנבר חוסל בהתקפה אווירית אמריקאית.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-9 במאי 2016 על הריגתם של 11 מורדים שיעים בתקפה אווירית של "הקואליציה הסעודית" שנערכה במחוז עמראן. דיווח נוסף של האירוע נמסר גם ממקורות שיעים בעיר צנעא, וכן נמסר שהותקף בסיס של המורדים השיעים במחוז.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-9 במאי 2016 על הריגתם של 9 מאנשי המחתרת הכורדית, וכן על הריגתו של חייל בסדרה של תקריות אלימות שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה.
--
סעודיה – תימן: מקורות תקשורתיים במפרץ מסרו ב-9 במאי 2016 על הריגתו של חייל סעודי בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים באזור הגבול המשותף בין סעודיה לתימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-9 במאי 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של לוב הפועלים באזור דרנא.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 במאי 2016 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בשורה של תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי המדינה. כמו כן נמסר על הוצאתם-להורג בתלייה של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בידי רשויות החוק של המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-9 במאי 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו נגד תחנת משטרה מקומית הנמצאת ליד העיר מוגדישו.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-9 במאי 2016 על הריגתם של לפחות 4 בני-אדם בהתקפות של מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בדרום חבל דארפור. מקורות נוספים מסרו על התקפות דומות שנערכו בארבעת הימים האחרונים בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-9 מבאי 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית שנערכה בצפון ניגריה במהלך היממה האחרונה. לאורך כל היממה האחרונה נהרגו עוד עשרות בני-אדם ברחבי נגריה בעימותים אלימים על רקע אתני, דתי ושבטי.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: