Wednesday, May 11, 2016

טרור אסלאמי - 223 הרוגים ביממה האחרונה

104 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 36 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 6 הרוגים בתימן בפגזה; 6 הרוגים בדארפור; 4 שוטרים נהרגו בניגריה; 3 הרוגים מפיצוץ של מכונית-תופת ו-2 שוטרים נהרגו ממטען-חבלה בטורקיה; 2 הרוגים בפקיסטן מפיצוץ של מטען-חבלה; 2 טרוריסטיות מוסלמיות נהרגו בקמרון; הרוג בגרמניה בפיגוע-דקירה במינכן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בתימן, במאלי, בניגריה, בסודאן, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 223 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-10 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה באזורים אחדים ברחבי סוריה. דוברים מקומיים מסרו על קרבות והפצצות עם נפגעים במחוז אידליב, באזור דיר אל-זור, באל-ראקה, באזור דרעא, בשוליים של העיר חאלב ובאזורים הנמצאים בשליטתם של הכורדים ליד הגבול עם טורקיה. ראש-ממשלת סעודיה מסר שבסופו של דבר "אסד יעזוב את תפקידו - אם בתהליך פוליטי או בכוח הנשק".

 3 killed, 45 injured after explosion rocks Diyarbakir, Turkey  

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-10 במאי 2016 על הריגתם של 104 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
גרמניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בגרמניה מסרו ב-10 במאי 2016 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 5 נוספים בפיגוע-דקירה שהתבצע בידי טרוריסט שפעל באזור העיר מינכן. עדי-ראיה מסרו שהטרוריסט קרא "אללה אכבר" במהלך הפיגוע, בעוד הרשויות בגרמניה מסרו שהטרוריסט סובל מהבעיות נפשיות.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-10 במאי 2016 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה במהלך ניסיון לפרק את הפצצה שהופעלה בדרום-מזרח טורקיה (כך לפי סוכנות הידיעות של טורקיה). כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 22 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור דיארבקיר כנראה בדי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת באזור.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 במאי 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בהפגזה שנערכה על העיר תעז שהיא העיר השלישית הגדולה בתימן. שיחות השלום בכוויית נמשכות למרות אירועי הדמים של הימים האחרונים – כך מסרו מקורות מדיניים בכוויית.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 במאי 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במהלך היממה האחרונה באזור מחוז קונדוז.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-10 במאי 2016 על הריגתם של 36 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן במהלך 24 השעות האחרונות.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 במאי 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים במחוז קוויטה.
--
סודאן – דארפור: מקורות מקומיים בחבל דארפור מסרו ב-10 במאי 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של מיליציות אסלאמיות הפועלות באזור חבל דארפור כנראה בשם ממשלת סודאן האסלאמית.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 במאי 2016 על הריגתם של 4 שוטרים מירי של טרוריסטים מקומיים הפועלים בדרום ניגריה. לא נמסר מידע על זהותם של הטרוריסטים או על השתייכותם הארגונית.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-10 במאי 2016 על הריגתן של 2 טרוריסטיות מוסלמיות מתאבדות שניסו לבצע פיגוע בשם ארגון "בוקו חראם". אחת הייתה בת 13 והשנייה הייתה בת 15.
==

ד"ר יוחאי סלע


No comments: