Sunday, May 29, 2016

טרור אסלאמי - 418 הרוגים ביממה האחרונה

200 הרוגים בסוריה; 130 הרוגים בעיראק; 21 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו בפיליפינים; 21 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה;  20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 11 אזרחים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו במאלי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, במאלי, בסודאן, בניגריה, בתימן, במצרים, בלוב, באלג'יריה, בקווקז, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 418 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה ומקורות בינלאומיים מסרו ב-28 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות אינטנסיביות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזורים אחדים ברחבי סוריה. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בהפצצות אוויריות קשות של טורקיה וקואליציה האמריקאית שנערכו בצפון סוריה באזור הגבול המשותף עם טורקיה. כמו כן נמסר על עשרות הרוגים במחוז חאלב בהפצצות כבדות מאוד של המשטר הסורי. הרוגים רבים נוספים היו באל-ראקה, דיר אל-זור, דרעא, חומס, דמשק וצפון מחוז לטקיה. מקורות כורדיים מסרו על הרוגים נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר אל-חסכה – לפחות 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים השתתפו בהתקפה. מקורות נוספים מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" ממוצא אוזבקי נהרגו בפיגוע התאבדות שהתבצע באידליב.

US orders troops in Syria to remove Kurdish insignia


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-28 במאי 2016 על הריגתם של 130 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור העיר פאלוג'ה באזור העיר רמאדי. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקרות ביטחוניים בארה"ב מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" איבד כ-45 אחוזים מהטריטוריה שלו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 במאי 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בשתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה בשני מחוזות באפגניסטן. מקורות משטרתיים באפגניסטן מסרו על חטיפתו של מפקד משטרה בכיר במחוז קונדוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 במאי 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בשתי אירועים שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן. לפחות 3 מההרוגים נפגעו בקרבות בין שני ארגוני טרור הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 במאי 2016 על הריגתם של 11 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בצפון ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים צבאיים במאלי מסרו ב- 28 במאי 2016 על הריגתם של 5 חיילים מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-28 במאי 2016 על הריגתם של 21 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. מקורות נוספים מסרו שאנשי המחתרת נפגעו בשתי פעולות צבאיות שנערכו בסירנק ומרדין. מקור צבאי הוסיף כי מאז יולי 2015 נהרגו 4,900 מאנשי המחתרת בפעולות צבאיות יזומות שנערכו בטורקיה בצפון-עיראק.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-28 במאי 2016 על הריגתם של 21 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים. כמו כן נמסר שבמהלך המבצע נהרגו 2 חיילים ונפצעו 9 נוספים. דובר צבאי נוסף מסר שהמבצע הצבאי באזור נערך במהלך היומיים האחרונים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: