Monday, May 2, 2016

טרור אסלאמי - 335 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בעיראק; 80 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 50 הרוגים בסוריה; 22 חיילים נהרגו בסומליה; 10 הרוגים בתימן; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 6 הרוגים בסודאן; 3 חיילים, 2 שוטרים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; יותר מ-250 אזרחים נהרגו בעיר חאלב בשבוע האחרון; "האסלאם אינו שייך לגרמניה" כך הוחלט במניפסט הרשמי של מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה"; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בלוב, בסודאן, בתימן, בניגריה, בקשמיר, בפיליפינים, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 335 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-1 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו באזורים אחדים ברחבי סוריה. דוברים מקומיים מסרו על הפצצות אוויריות נוספות שהיו בעיר חאלב שבמהלכן נפגעו אזרחים רבים נוספים.  על-פי הערכות אחדות, בשבוע האחרון נהרגו בעיר חאלב יותר מ-250 אזרחים בהפצצות של הצבא הסורי. דוברים נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים גם באזורי הגבול המשותפים עם טורקיה. מקורות מדיניים ברוסיה מסרו על מאמצים קדחתניים לכלול גם את העיר חאלב במסגרת של הפסקת-אש שהתקבלה לפני ימים אחדים באזורים אחדים ברחבי סוריה.

AFD proposal accepted


--
גרמניה – אסלאם – ימין רדיקלי: מקורות תקשורתיים גרמניה מסרו ב-1 במאי 2016 על הכללתו של המתווה האידיאולוגי ש"האסלאם אינו שייך לגרמניה" במניפסט הרשמי של מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" במהלך כינוס מפלגתי מרשים בהיקפו הנערך בשטוטגרט ביומיים האחרונים. המפלגה הרדיקלית הזו צוברת אהדה רבה בציבור הגרמני לצד התנגדות עזה מצד השמאל הרדיקלי הגרמני. מנהיגים יהודים בגרמניה הזהירו במהלך כינוס שנערך בברלין מגישתה של מפלגה זו כלפי הדתות של המיעוטים ובכללם גם יהודים.

עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-1 במאי 2016 על הריגתם של 150 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בעיקר בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 35 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים בשני פיגועי התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בדרום עיראק. ההפגנות נגד הממשלה העיראקית נמשכו בבגדאד גם במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-1 במאי 2016 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בהתקפה של המיליציות השיעיות שתקפו בסיס צבאי הנמצא ליד העיר צנעא. כמו כן נמסר על קרבות והפצצות נוספות שהיו במהלך היממה אחרונה באזורים אחדים ברחבי המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 במאי 2016 על הריגתם של 80 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה ארוכה מאוד של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן במהלך היומיים האחרונים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-1 במאי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בשתי פעולות משטרתיות יזומות שנערכו באזור העיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-1 במאי 2016 על הריגתם של 22 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שתקפו בסיס צבאי הנמצא מזרחית לעיר מוגדישו. כמו כן נמסר על 10 חיילים נוספים נעדרים.  ככול הידוע, ארגון "אל-שבאב" השתמש בטרוריסטים מתאבדים במהלך ההתקפה.
--
סודאן – קורדופן: מקורות תקשורתיים בקורדופן מסרו ב-1 במאי 2016 על הריגתם של 6 חיילים סודאנים בסדרה של קרבות עם אנשי המחתרת המקומית הפועלת בחבל קורדופן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-1 במאי 2016 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-1 במאי 2016 על הריגתם של 3 חיילים בהיתקלות שהייתה בדרום-מזרח טורקיה עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת באזור. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 שוטרים ועל פציעתם של 23 בני-אדם בפיגוע-התאבדות של ארגון "המדינה האסלאמית" שהתבצע ליד תחנת משטרה מרכזית בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: