Saturday, May 28, 2016

טרור אסלאמי - 360 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 95 הרוגים בעיראק; 79 טרוריסטים מוסלמים ו- 9 חיילים נהרגו באפגניסטן; 50 הרוגים בניגריה בהתקפות של מיליציות אסלאמיות חמושות; 8 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בדרום-סודאן; 6 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בקשמיר; 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בקווקז; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בניגריה, במאלי, בסומליה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בפיליפינים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 360 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים ורשמיים בסוריה מסרו ב-27 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי המדינה. בין ההרוגים היו יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" שנפגעו בעקבות התקפה רחבת-הקיף של הארגון על עמדות יעדים צבאיים הנמצאים באזור הכפרי של העיר אל-חמה. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על כ-150 התקפות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה האמריקאי" האמריקאית על העיר אל-ראקה במהלך היומיים האחרונים במטרה לסייע לכוחות הכורדיים בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות כורדיים ציינו שכוחותיהם הצליחו לכבוש שטחים הנמצאים כ-60 ק"מ צפונית לעיר אל-ראקה. על-פי הערכות אחדות, בעיר נותרו כ-300,000 תושבים. גורמים אזרחיים בסוריה מנסים לשכנע את ארה"ב לרכז את המאמץ המלחמתי באזור דיר-אל-זור ולא בעיר אל-ראקה.

Battle for Fallujah: Civilians evacuated from first Iraqi city taken by Islamic State group

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-27 במאי 2016 על הריגתם של 95 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו נגד ארגון "המדינה האסלאמית" במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים מסרו על התקדמות נוספת בקרבות באזור העיר פלוג'ה. מקורות ביטחוניים בעיראק מסרו על הריגתו של מפקד ארגון "אל-קאעידה" בעיר בפלוג'ה - מאהר אל-בילאווי – בהפצצה אווירית. על-פי הערכות אחדות, בעיר נותרו כ-150,000 תושבים. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו על עשרות מאנשי המחתרת הכורדית שנהרגו בהפצצות טורקיות שנערכו בצפון עיראק. אף גורם צבאי רשמי בטורקיה לא מסר דיווח על כך.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-27 במאי 2016 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של טרוריסטים מקומיים שפעלו באזור העיר הבירה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 79 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" במבצע צבאי רחב-היקף שנערך במקביל ב-19 מחוזות (מתוך 34). מקורות צבאיים רשמיים מסרו כי במהלך המבצע הצבאי הנוכחי נהרגו 9 חיילים אפגאנים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 8 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובהיתקלויות שהיו עם טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני". דובר צבאי הוסיף שבין ההרוגים היו 4 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בהיתקלות שהייתה במחוז הנמצא ליד הגבול האפגאני. 4 בני-אדם נוספים נהרגו בחיסולים-ממוקדים שהיו באזור העיר קראצי'.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 50 בני-אדם – רובם נוצרים וכפריים – בהתקפה של מיליציות אסלאמיות חמושות משבט הפולאני הפועלות במדינת-המחוז "בנו". כך נמסר מפי מושל המחוז לתקשורת הניגרית.
--
רוסיה – טרור אסלאמי - קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בצפון הקווקז.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאים בהודו מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים וכן על הריגתו של חייל בשתי היתקלויות שהיו באזור חבל קשמיר ההודי במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: