Friday, May 20, 2016

טרור אסלאמי - 545 הרוגים ביממה האחרונה

219 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 91 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 66 הרוגים בפיגוע טרור שהתבצע במטוס מצרי; 32 חיילים נהרגו בלוב; 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" נהרגו בפקיסטן; 5 חיילי או"ם נהרגו במאלי; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בטוניסיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בסומליה; חייל נהרג בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בניגריה, במאלי, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 545 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים וממשלתיים בסוריה מסרו ב-19 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על הצלחה קרקעית של ארגון "חיזבאללה" במהלך כיבושה על עיירה באזור העיר דמשק שהייתה בידי המורדים עד לפני יממה. במהלך פעולה זו נמסר על עשרות הרוגים משני הצדדים. מקורות בחיזבאללה מסרו רק על עשרות הרוגים מארגוני המורדים שהשתתפו בקרב על העיירה.


Egyptian officials say possibility of terrorism likely in downing of EgyptAir Flight 804


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-19 במאי 2016 על הריגתם של 219 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בעיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
מצרים – טרור: מקורות ביטחוניים במצרים ובמקומות נוספים מסרו ב-19 במאי 2016 שסביר להניח שפיצוץ גרם להפלתו של מטוס מצרי ולהריגתם של 66 בני-אדם שהיו במטוס. המטוס יצא מפריז בדרכו למצרים והופעל מעל הים-התיכון. בין הרוגים היו 30 מצרים וכ-15 צרפתים. רשויות הביטחון של צרפת פתחו בחקירה מקיפה לנוכח הידיעות שהפצצה הוטמנה במטוס בשדה-התעופה בפריז. באוקטובר 2015 הופל מטוס רוסי עם 224 נוסעים בפיגוע טרור שהתבצע בחצי-האי סיני.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-19 במאי 2016 על הריגתם של 32 חיילי הממשלה המאוחדת ועל פציעתם של 50 נוספים בהתקפה קטלנית של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה באזור העיר סירט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 במאי 2016 על הריגתם של 91 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-19 במאי 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור מחוז פנג'אב.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-19 במאי 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון "אל-שבאב" מירי של חיילים שפעלו בדרום סומליה במהלך ניסיון להפעיל מטען-נפץ.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים מאלי מסרו ב-19 במאי 2016 על הריגתם של 5 חיילי או"ם מצ'אד מפיצוץ של מטען-חבלה ומירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה".
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-19 במאי 2016 על הריגתו של חייל בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-19 במאי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית", וכן גם על מעצרם של 37 נוספים במהלך פעולה צבאית יזומה שנערכה ביממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו שההרוגים והעצורים התאמנו בלוב.
==
ד"ר יוחאי סלע