Friday, May 27, 2016

טרור אסלאמי - 503 הרוגים ביממה האחרונה

260 הרוגים בעיראק; 88 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 70 הרוגים בסוריה; 45 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 11 הרוגים בתימן בהפצצות של סעודיה; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 6 חיילים ו-5 אזרחים נוצרים נהרגו בטורקיה; 3 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו בפקיסטן; 2 הרוגים בקשמיר בפיגועי טרור אסלאמיים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, במאלי, בניגריה, בסודאן, בקשמיר, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 503 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים נוספים מסרו על הרוגים בפיגוע-התאבדות שהתבצע באזור העיר חאלב. כמו כן נמסר על הרוגים נוספים באזור העיר אל-ראקה בעקבות המבצע הצבאי של הכוחות-הכורדיים הנתמכים בידי ארה"ב. מקורות ממשלתיים מסרו על עשרות הרוגים בקרבות שהיו בצפון מחוז לטקיה בשבוע האחרון. קרבות עם נפגעים רבים היו גם באזור סווידא וחומס. מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו שמאז שהחלה המעורבות הצבאית בסוריה ב-30 בספטמבר 2015, נהרגו יותר מ-28,000 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יוזמה של רוסיה. קבר-המוני נוסף ובו 65 גופות התגלה באזור תדמור.

Iraqi forces clash with Islamic State near Falluja, bombard city centre.

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 260 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות-הלוחמים הפועלים בעיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם הרוגים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. פיגועי-התאבדות נוספים היו במהלך היממה האחרונה באזור העיר בגדאד שבמהלכם נהרגו לפחות 15 בני-אדם. טורקיה תקפה יעדים של המחתרת הכורדית בצפון-עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם – כולם בני משפחה אחת – בהפצצה אווירית של הקואליציה הסעודית בשל טעות בזיהוי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 45 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של קרבות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון מחוז ווזיריסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 שיעים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים סונים המתנגדים לנוכחותם של שיעים על אדמת פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום סומליה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 88 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בסדרה של מבצעים צבאיים שנערכו במהלך היומיים האחרונים בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 6 חיילים טורקים ועל פציעתם של 12 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית ובפיגוע נוסף שהתבצע נגד חיילים טורקים הפועלים בדרום-מזרח טורקיה. מקורות נוצריים בטורקיה מסרו על הריגתם של 5 נוצרים בפיגוע-התאבדות שהתבצע בכפר נוצרי הנמצא בדרום-מזרח טורקיה. אף גורם רשמי בטורקיה לא מסר דיווח על המקרה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של אזרח ושוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: