Monday, May 9, 2016

טרור אסלאמי - 252 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 67 הרוגים בעיראק; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 12 לוחמים כורדים ו-2 חיילים נהרגו בטורקיה; 12 פליטים נהרגו בניגריה; 8 שוטרים נהרגו במצרים; 7 הרוגים בתימן בהפצצה אווירית; 2 חיילי נאט"ו מרומניה נהרגו באפגניסטן; שוטר נהרג בסעודיה; פעיל זכויות-אדם, קוראם זאכי, חוסל בפקיסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן בפיליפינים, בניגריה, במאלי, בסודאן, בקשמיר, במצרים, בסומליה, בלבנון, בטורקיה, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 252 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה ומזרח-התיכון מסרו ב-8 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. גורמים בטורקיה מסרו על הריגתם של 55 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית שנערכה באזור הגבול המשותף עם סוריה. מקורות באיראן מסרו על הריגתם של 13 חיילים איראנים בקרבות עם ארגוני המורדים בסוריה הפועלים במחזו חאלב. ארגוני האופוזיציה בסוריה מאשימים את רוסיה שיש בכוונתה להקים בסיס צבאי באזור העיר תדמור. מקורות רשמיים ברוסיה מסרו שנציגי הצדדים הלוחמים בסוריה יפגשו במהלך החודש הנוכחי פעם נוספת בז'נבה.

Turkey attacks IS in Syria; 55 militants killed

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-8 במאי 2016 על הריגתם של 67 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של לפחות 22 לוחמים כורדים מהמחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-עיראק. מקורות מקומיים בעיראק מסרו על הריגתם של 12 בני-אדם סדרה של פיגועי-טרור שהיו באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות שיעים רשמיים בתימן האשימו ב-8 במאי 2016 את הקואליציה הסעודית בהריגתם של 7 בני-אדם בהפצצה אווירית שנערכה במהלך היום, וזאת למרות השיחות המתקיימות בכוויית בין שני הצדדים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-8 במאי 2016 על הריגתם של 12 מאנשי המחתרת הכורדית, וכן על הריגתם של 2 חיילים בשתי תקריות נפרדות שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה. הלוחמים הכורדים נהרגו בפעילות צבאית יזומה, ושני החיילים נהרגו מפיצוץ של מטען-חבלה.
--
סעודיה – טרור: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-8 במאי 2016 על הריגתו של שוטר מירי של 2 טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר טאיף.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-8 במאי 2016 על הריגתם של כ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קונאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מרומניה בהתקפה של בסיס צבאי של נאט"ו הנמצא בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 במאי 2016 על הריגתו של פעיל זכויות-אדם, קוראם זאכי, בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים כנראה עם "הטליבאן הפקיסטני". עוד ילד הינדי בן 11 נאנס ונרצח בפקיסטן בידי מוסלמים.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-8 במאי 2016 על הריגתם של 12 פליטים מלוב וממאלי בהתקפה שנערכה בידי מיליציות חמושות הפועלות בצפון ניגריה. בין ההרוגים היו גם נשים וילדים. דובר צבאי רמשי בניגרי מסר שהמבצע הצבאי נגד ארגון "בוקו חראם" נמשך בצפון ניגריה, בעשרות כפרים במקביל, וכי נתפסו אמצעי-לחימה רבים. כמו כן נמסר של שחרורם של יותר מ-30 נשים וילדים נוספים שהיו בידי הארגון. לא נמסר על מספרם המדויק של ההרוגים במהלך הפעולה האחרונה של 48 השעות האחרונות.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-8 במאי 2016 על הריגתם של 8 שוטרים בהתקפה שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר. מקורות נוספים מסרו שהירי התבצע מרכב שארב לשוטרים. שני ארגוני טרור הפועלים במצרים נטלו אחריות למעשה. במהלך היום נמסר שארגון "המדינה האסלאמית" נטל אחריות למעשה.
==

ד"ר יוחאי סלע