Sunday, May 22, 2016

טרור אסלאמי - 224 הרוגים ביממה האחרונה

125 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בעיראק; 27 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 14 חיילים סעודים ו-3 אזרחים נהרגו בתימן; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 6 אזרחים נהרגו בניז'ר בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם"; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 4 טרוריסטים מוסלמים, ביניהם מנהיג ארגון "אל-קאעידה", נהרגו בפקיסטן; 3 חיילים ושוטר נהרגו במצרים בפיגועי טרור;  מנהיג הטליבאן באפגניסטן כנראה חוסל; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בתימן, בניגריה, במאלי, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 224 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות תקשורתיים מקומיים ורשמיים בסוריה מסרו ב-21 במאי 2016 על הריגתם של לפחות 125 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות ובפצצות אוויריות שהיו באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות רוסיים וסוריים מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" שנפגעו בסדרה של קרבות מוצלחים מאוד באזור אל-חמה. מקורות נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים בעיקר באזור חאלב, דמשק ובצפון מחוז לטקיה. גם גורמים ברוסיה מסרו דיווחים דומים על הנפגעים במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על הרוגים נוספים בפיגוע-התאבדות שהתבצע באזור העיר קמישלי. דוברים רשמיים באו"ם האשימו את המשטר הסורי בחיסולם של 60,000 אסירים מאז שהחלה מלחמת-האזרחים ב-2011.

At least 125 killed in Syrian army operation in Hama

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-21 במאי 2016 על הריגתם של 30 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון-עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בהפגנות של שיעים שנערכו בבגדאד נהרגו לפחות 4 בני-אדם מירי של חיילים עיראקים. מקורות אחרים מסרו מספרים גבוהים בהרבה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-21 במאי 2016 על הריגתם של 14 חיילים סעודים – ביניהם קצינים בכירים מאוד – בהתקפה של מיליציות שיעיות שפעלו באזור מחוז אל-ג'וואף שבתימן. כמו כן נמסר ממקורות שיעים על הריגתם של 3 אזרחים בהתקפה אווירית של סעודיה שנערכה על העיר צנעא.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-21 במאי 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה מזרחית לעיר הבירה. וברים צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו שהפעולה הייתה במסגרת מבצע צבאי רחב-היקף נגד ארגון "אל-קאעידה" הפועל באזור. כמו כן נמסר על מבצע צבאי נרחב נגד התאים הרדומים של ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל באלג'יריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-21 במאי 2016 על הריגתם של 27 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. מקורות אמריקאים מסרו שמנהיג הטליבאן, מולה אכתר מוחמד מנסור, חוסל בהתקפה האמריקאית.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 במאי 206 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים שתכננו לבצע פיגוע רב-נפגעים באזור העיר פשוואר. מקורות צבאיים פקיסטן מסרו על הריגתו של מנהיג ארגון "אל-קאעידה" בפקיסטן, טאיאב נאוואז, בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר מולטאן.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניז'ר מסרו ב-21 במאי 2016 על הריגתם של 6 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שחדרו מהגבול המשותף עם ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-21 במאי 2016 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מהשוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר באזור קהיר במהלך פעולה משטרתית יזומה לעצירתם של טרוריסטים מוסלמים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-21 מבאי 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור חבל קשמיר במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: