Saturday, May 7, 2016

טרור אסלאמי - 341 הרוגים ביממה האחרונה

143 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים במאלי; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 7 הרוגים בתימן; 6 אזרחים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 אזרחים נהרגו בטורקיה מירי של חיילים; 2 שוטרים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בלוב; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; שוטר נהרג בסעודיה; ארה"ב שלחה חיילים לתימן; ניסיון התנקשות בעיתונאי בכיר בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בטורקיה, במצרים בלבנון, בקשמיר, בסודאן, בלוב, בתימן, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; 341 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים ורשמיים בסוריה מסרו ב-6 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 80 בני-אדם שנפגעו במהלך התקפה רחבת-היקף שנערכה על עיירה ליד העיר חאלב שנכבשה בידי ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור. קרבות עם נפגעים רבים היו בעשרות מקומות ברחבי סוריה. גורמים טורקיה מסרו על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בתקרית שאירעה באזור הגבול המשותף.

Turkey: Cumhuriyet editor Can Dundar shot at outside Istanbul courthouse

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-6 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-143 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים בעיראק מסרו על הצלחות קרקעיות באזור פלוג'ה שבמהלכם נהרגו עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים.
--
טורקיה – טרור: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-6 במאי 2016 על הריגתם של 5 אזרחים מירי של חיילים טורקים שפעלו ליד הגבול המשותף עם סוריה בשל החשד שההרוגים ניסו להצטרף לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל מעבר לגבול. עיתונאי בכיר בטורקיה, עורך הראשי של העיתון "ג'ומהורייט", ניצל מהתנקשות ליד מבית-המשפט באיסטנבול שגזר עליו 5 שנים ועשרה חודשים בבית-כלא. האשמה – "הדלפת סודות מדינה", בשל החשיפה שארדואן שיתף פעולה עם ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-6 במאי 2016 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו במחוז מאריב. מקורות שיעים בתימן מסרו על נפגעים נוספים במהלך היממה האחרונה בשורה של תקריות שהיו ברחבי-תימן. גורמים צבאיים רשמיים בארה"ב הודו בפעם הראשונה ש"מספק קטן" של חיילים אמריקאים פועלים בתימן לצד "הקואליציה הסעודית".
--
סעודיה – טרור: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-6 במאי 2016 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר מכה. האירוע התרחש כיממה לאחר הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בידי כוחות-הביטחון של סעודיה שפעלו באזור מכה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בצפון-אפריקה מסרו ב-6 במאי 2016 על הריגתם של 2 שוטרים ושל טרוריסט מוסלמי בפיגוע התאבדות שהתבצע כ-150 ק"מ מאזור העיר מיסרטה. (יכול להיות שהאירוע הזה קשור לסדרת האירועים שהיו באזור מיסרטה יממה קודם לכן שבהם נהרגו 5 חיילים).
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים אפגניסטן מסרו ב-6 במאי 2016 על הריגתם של 6 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" הפועלים בצפון-מערב אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-6 במאי 2016 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה באזור פאנג'ב. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 מבריחי נשק שנפגעו בידי כוחות-הביטחון של פקיסטן הפועלים באזור לאהור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-6 במאי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. דוברים צבאיים בניגריה מסרו על הצלחתם של כוחות-הביטחון לשחרר אלפי בני-ערובה שהוחזקו בידי ארגון "בוקו חראם".
--
מאלי – טרור: מקורות במאלי מסרו ב-6 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז מאלי. ככול הידוע, במהלך שלושת הימים האחרונים נהרגו בקרבות האלה יותר מ-45 בני-אדם.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: