Tuesday, May 17, 2016

טרור אסלאמי - 313 הרוגים ביממה האחרונה

131 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בסוריה; 22 לוחמים כורדים וילד נהרגו בטורקיה;  15 טרוריסטים מוסלמים ו-11 חיילים נהרגו באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 200 נוצרים נהרגו בחאלב ב-10 ימי לחימה; 45 טרוריסטים מוסלמים נקברו בחיים במחוז נינווה שבעיראק; חיילים אמריקאים פועלים בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בקשמיר, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 313 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-16 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות נרחבות שנערכו בעיקר באזור דמשק, דיר אל-זור, במחוז אילדיב ובמחוז חלאב. מקורות נוספים, בעיקר איראנים, מסרו על מאות הרוגים בימים האחרונים בקרבות באזור דמשק בין הצבא הסורי לבין ארגונים הג'יהאד הפועלים באזור. כמו כן על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בצפון סוריה בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו בידי טורקיה וארה"ב. מקורות נוצריים בסוריה מסרו על הריגתם של כ-200 נוצרים בהפצצות כבדות שנערכו על הרובע הנוצרי בעיר חאלב מ-22 באפריל 2016 ועד ל-3 במאי 2016. כמחצית מההרוגים היו נשים וילדים.

PKK and Turkish Soldiers  16.05.16 


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-16 במאי 2016 על הריגתם של 131 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של כ-60 בני-אדם מפיצוץ של 11 מכוניות-תופת שהופעלו במחזו אל-אנבר. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות מקומיים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" קבר בחיים 45 מלוחמיו בשל נטישה במהלך הקרבות שהיו באזור מחוז נינווה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים – ארה"ב: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-16 במאי 2016 על כוח-צבאי אמריקאי קטן הפועל לצד הכוחות הלוביים הפועלים באזור העיר מיסרטה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים הדגישו שהחיילים האמריקאים נמצאים בקו הראשון מול ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים אזרחיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 במאי 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" וכן על הריגתם של 11 חיילים אפגאנים בסדרה ארוכה מאוד של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-16 במאי 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה במהלך היממה האחרונה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-16 במאי 2016 על הריגתם של 22 לוחמים כורדים בשתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתו של ילד מפיצוץ של מטען-חבלה שכנראה הופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. מקורות כורדיים מסרו שלאורך כל היממה האחרונה נרשמו עשרות אירועים קטלניים עם נפגעים נוספים בקרבות ובעימותים בין הכורדים לבין אנשי כוחות-הביטחון של טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: