Tuesday, May 24, 2016

טרור אסלאמי - 481 הרוגים ביממה האחרונה

219 הרוגים בעיראק; 180 הרוגים בסוריה; 45 חיילים נהרגו בעיר עדן שבתימן; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 8 הרוגים בדארפור;  6 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה;  4 חיילים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 3 שוטרים נהרגו בקשמיר בפיגוע טרור אסלאמי; טרוריסטית מוסלמית נהרגה בירושלים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בסודאן, במאלי, בניגריה, בסומליה, בטורקיה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 482 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים בלבנון מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-180 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות רבים בסוריה מסרו שמרבית הנפגעים – יותר מ-140 בני-אדם – נהרגו בסדרה פיגועים קשה מאוד שהתבצעה באזור החוף של מחוז לטקיה המהווה המעוז העיקרי של העדה העלווית ושל המשטר הסורי. בהתקפה במחוז השתתפו 5 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים ארגון "המדינה האסלאמית" בנוסף לשתי מכוניות-תופת וכן נמסר על ירי של פצצות מרגמה ורקטות לעבר יישובים אזרחיים – וגם באזורים בהם נמצאים בסיסים רוסים באזור העיר ג'בלה וטרטוס. מקורות רפואיים בסוריה מסרו על יותר מ-300 פצועים בפיגועים הללו שהיו במחוז.

ISIS-claimed bomb attacks in Syria kill at least 148


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 219 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיראק בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-22 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים רשמיים בעיראק קראו לתושבי העיר פלוג'ה להימלט מבתיהם לנוכח הפעולה הצבאית לשחרורה של העיר מידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 45 חיילים בפיגוע התאבדות שהתבצע כנראה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו במרכז גיוס צבאי הנמצא באזור העיר עדן.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון מחוז קונדוז.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 4 חיילים, וכן על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בשתי תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום סומליה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 3 שוטרים הודים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 6 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה אחרונה בדרום-מזרח המדינה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 8 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שתקפו מתפללים במסגד מקומי הנמצא בעיירה ארזיני שבמערב חבל דארפור. גורמים רשמיים בחבל מסרו שהתוקפים היו ערבים שפעלו ממניעים אתניים נגד בני שבט ה"מאסאליט".
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: