Monday, May 30, 2016

טרור אסלאמי - 420 הרוגים ביממה האחרונה

208 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 36 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 34 שיעים ו-14 חיילים נהרגו בתימן; 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניז'ר;  7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 4 חיילי או"ם נהרגו במאלי בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים; 3 אזרחים ו-2 חיילים נהרגו בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסומליה, בפיליפינים, בקשמיר, במצרים, בטורקיה, בניגריה, בסודאן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 420 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בצפון סוריה לאורך הגבול עם טורקיה, במחוז דיר אל-זור, בהפצצות אוויריות שהיו באזור העיר אל-ראקה, וכן בקרבות מקומיים שהיו במחוז אידליב, חומס, חאלב וצפון מחוז לטקיה. מקורות כורדיים מסרו על הצלחות קרקעיים נוספות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" במרחב הכפרי של העיר אל-ראקה. כמו כן נמסר שארגוני הג'יהאד – ג'בהת אל-נוסרה - חידשו את ההפצצות על הרובע הכורדי בעיר חאלב. מקורות רשמיים באו"ם מסרו שיותר מחצי מיליון סורים שרויים במצור בידי כוחות-הביטחון של סוריה.

Iraq: Peshmerga tanks join major offensive against IS near Mosul


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של 208 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות-הזרים הפועלים בעיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתו של בריגדיר בכוחות ה"פשמרגה" במהלך קרבות מוצלחים שהיו באזור העיר מוסול נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות מדיניים בעיראק הביעו חשש ממרחץ-דמים בפלוג'ה בעקבות המבצע הצבאי העיראקי לשחרורה של העיר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של 34 טרוריסטים מוסלמים שיעים ושל 14 חיילים תימנים בשתי התקפות של המיליציות השיעיות שהיו במהלך היומיים באחרונים במחוז מאריב ובמחוז שאבווה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה ארוכה מאוד של פעולות צבאיות יזומות שנערכו באזורים רבים ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היה טרוריסט מוסלמי מתאבד שנפגע מירי של חיילים אפגאנים שפעלו באזור העיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים בשלוש תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור מחוז בלוצ'יסטן באזור העיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של 3 אזרחים וכן על הריגתם של 2 חיילים בשתי פעולות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניז'ר מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שערכו התקפה באזור הגבול המשותף עם ניגריה. דוברים צבאיים בניז'ר מסרו על פציעתם של 3 חיילים באירוע.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של 36 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. עשרות מטעני-חבלה נתפסו במהלך הפעולה.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של 4 חיילי או"ם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שפעלו באזור העיר קידאל בצפון מאלי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: