Saturday, May 21, 2016

טרור אסלאמי - 281 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים בעיראק; 37 הרוגים בסודאן; 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; 12 טרוריסטים מוסלמים, 11 אזרחים ו-8 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בטנזניה בהתקפת טרור אסלאמית; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג בטוניסיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, במאלי, בטוניסיה, בתימן, בסומליה, במצרים, בסודאן, בניגריה, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 281 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים אזרחיים בסוריה מסרו ב-20 במאי 2016 על הריגתם יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות של במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על עשרות מורדים וטרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך היממה האחרונה באזור העיר אל-חאמה. מקורות מקומיים במחוז אדליב מסרו על הריגתם של 20 בני-אדם בהתקפה אווירית של הצבא הסורי. באזור העיר חאלב נמסר על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים בין הצבא לבין המורדים. קרבות עם נפגעים נוספים נרשמו גם באזור מחוז דרעא, דיר אל-זור, בצפון מחוז לטקיה, בקרבות שהיו באזורים בהם שולטים הכורדים לאורך הגבול המשותף עם טורקיה. מקורות רשמיים ברוסיה מסרו שהוצע לארה"ב לערוך התקפות משותפות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" החל מהשבוע הבא.

TURKEY LINKED TERROR GANGS ATTACK KURDS IN ALLEPO

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-20 במאי 2016 על הריגתם של 60 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים בעיראק מסרו על הריגתו של ראש המערך המודיעיני של ארגון "המדינה האסלאמית", עלי אל-אסוואד, בפעילות משותפת עם ארה"ב.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות שיעים בתימן מסרו ב-20 במאי 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של קרבות ברחבי תימן ובהתקפות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית שפעלה מחוז סעדה שבצפון תימן ליד הגבול המשותף עם סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים אזרחיים באפגניסטן מסרו ב- 20 במאי 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה של הצבא האפגאני שנערכה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 11 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. 8 שוטרים נהרגו בידי טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 במאי 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות נוספת שנערכה במחוז פנג'אב. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות צבאית שנערכה בצפון-מערב פקיסטן. מקור רשמי מסר שביומיים האחרונים נהרגו 14 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" באזור פנג'אב.
--
טנזניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בטנזניה מסרו ב-20 במאי 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שערכו פיגוע במסגד מקומי הנמצא במחוז מוואנזה שבצפון-מערב המדינה. עדים מקומיים מסרו שבהתקפה השתתפו לפחות 15 טרוריסטים מוסלמים שנשאו את דגל הארגון.
--
סודאן – טרור – קורדופן: מקורות תקשורתיים במחוז קורדופן שבסודאן מסרו ב-20 במאי 2016 על הריגתם של 37 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים בין מיליציה פרו-אסלאמית לבין מורדים מקומיים הפועלים במחוז קורדופן – השואף להתנתק מסודאן האסלאמית של ממשלת חרטום. ככול הידוע, בחודש האחרון נהרגו עשרות רבות של בני-אדם בקרבות הללו הנערכים במחוז מדי יום ביומו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-20 במאי 2016 על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה. מקורות צבאיים מסרו על שחרורם של עשרות נשים וילדים נוספים שנחטפו בידי הארגון. גם במהלך היממה האחרונה נרשמו בניגריה נפגעים רבים מאוד בהתקפות של מיליציות אסלאמיות חמושות נגד נוצרים ותושבים כפריים במרכז ניגריה ובדרומה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות רשמיים בטוניסיה מסרו ב-20 במאי 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר מאוד בארגון "המדינה האסלאמית", בפעילות צבאית מיוחדת שנערכה באזור הר מע'ילה. האיש, סייף א-דין ג'אמלי, היה המפקד הבכיר של "ג'ונוד אל-חליפה" המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: