Thursday, May 5, 2016

טרור אסלאמי - 381 הרוגים ביממה האחרונה

242 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 17 לוחמים כורדים וחייל אחד נהרג בטורקיה;  10 חיילים נהרגו בתימן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בפקיסטן; טרוריסט מוסלמית מתאבדת נהרגה בקמרון; טרוריסט מוסלמי נהרג בקווקז; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במאלי, בקמרון, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בלבנון, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 381 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-4 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות, בהפגזות ובקרבות שנערכו באזורים אחדים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. על-פי מקורות אחדים, מרבית הרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים וכן חיילים סורים שנפגעו בקרבות שהיו במחוז חאלב במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על קרבות קשים עם עשרות הרוגים באזור דמשק בין הצבא הסורי לארוגני הג'יהאד והמורדים הפועלים באזור. תקריות רבות עם נפגעים נרשמו לכול אורך היממה האחרונה גם באזורי הגבול המשותפים עם טורקיה. הוכרזה הפסקת-אש בעיר חלאב ל-48 שעות.

Kurdish Children under school ruins bombed by Turkish Military

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-4 במאי 2016 על הריגתם של 242 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-20 יישובים רחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות שיעים בתימן מסרו ב-4 במאי 2016 על הריגתם של לפחות 10 חיילים תימנים מהקואליציה הסעודית במהלך התקפה פתע של אנשי המיליציות השיעיות הפועלות בדרום תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 במאי 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז ווארדאק.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 במאי 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים וכן על הריגתו של חייל בפעילות צבאית יזומה של המודיעין הפקיסטני שנערכה בצפון-מערב פקיסטן. דובר צבאי מסר שבין הטרוריסטים ההרוגים הייתה גם אישה אחת.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-4 במאי 2016 על הריגתה של טרוריסטית מוסלמית מתאבדת מארגון "בוקו חראם" שניסתה לבצע פיגוע התאבדות באזור הגבול המשותף בין ניגריה לקמרון.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-4 במאי 2016 על הריגתו של חייל ועל פציעתם של 6 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 17 לוחמים כורדים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור ב-3 במאי 2016.  מקורות שונים בטורקיה מסרו על הריגתם של כ-50 לוחמים כורדים בשלושת הימים האחרונים בדרום-מזרח טורקיה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב- 4 במאי 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בפעילות של שוטרים רוסים הפועלים בצפון-הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע