Thursday, May 19, 2016

טרור אסלאמי - 325 הרוגים ביממה האחרונה

184 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; 8 הרוגים בסומליה בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן; 5 הרוגים בסודאן; 4 חיילים נהרגו בטורקיה מפיצוץ של מטען-חבלה; 2 שוטרים נהרגו בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג באלג'יריה;  7.6 מיליון תימנים שרויים במצוקה קשה; כ-50 בני-אדם הוצאו להרוג בלוב בידי ארגון "המדינה האסלאמית" מאז אוקטובר 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בלבנון, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 325 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-18 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה במקומות רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות מקומיים, רשמיים ולא רשמיים, מסרו על קרבות עם נפגעים רבים במרחב של העיר דמשק, במחוז אידליב, באזור מחוז חאלב, באזור דרעא, וכן גם באזור דיר אל-זור ואל-ראקה. דוברים מקומיים מסרו שבאזורים אחדים ברחבי סוריה המצב הביטחוני יצא לחלוטין משליטה של המשטר או של הארגונים הלוחמים. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו גם באזור העיר חסכה בין הכוחות הכורדיים לבין הצבא הסורי.

Bomb blast kills 4 Turkish troops near Iraqi border

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-18 במאי 2016 על הריגתם של 184 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק נגד יעדים של המחתרת הכורדית.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות באו"ם מסרו ב-18 במאי 2016  על כ-7.6 מליון תימנים הנמצאים על סף של חרפת-רעב בשל מלחמת-האזרחים המתחוללת במדינה בשנה האחרונה. כמו כן נמסר שהסיעו על סך של 1.8 מיליארד דולר שהוקדשו לסיוע אזרחי לתימן, מסייעים רק ל-16 אחוז מהנזקקים לו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-18 במאי 2016 על הריגתם של 4 חיילים מפיצוץ של מטען-צד שהופעל בשעה שרכב צבאי היה בפעילות מבצעית בדרום-מזרח טורקיה. גורמים נוספים מסרו המחתרת הכורדית אחראית לפיגוע הקטלני. מקורות כורדיים מסרו שחלקים רבים מהעיר סיזרה הכורדית נהרסו לחלוטין בעקבות התקפות קשות של הצבא הטורקי. מאות בני-אדם נהרגו בחודשים האחרונים בעיר מהפצצות של הצבא הטורקי. במקרים אחדים הוטל עוצר על העיר כדי לטשטש את מעשי הזוועה שביצעו חיילים טורקים.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: ארגונים לזכויות-אדם בלוב מסרו ב-18 במאי 2016 על הוצאתם-להורג של כ-50 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" מאז חודש פברואר 2015 הפועלים באזור העיר סירט.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 במאי 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז זאבול (ZABUL) שבמזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-18 במאי 2016 על הריגתם של 2 שוטרים ועל פציעתם של 17 בני-אדם נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 במאי 2016 על הריגתם של 8 בני-אדם בקרבות קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז סומליה.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-18 במאי 2016 על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם בקרבות שפרצו בין המיליציה אסלאמית פרו-ממשלתית לבין מורדים מקומיים הפועלים בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 במאי 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-18 במאי 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה. כמו כן נמסר שבמהלך הפעולה נתפסו אמצעי-לחימה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: