Monday, May 16, 2016

טרור אסלאמי - 535 הרוגים ביממה האחרונה

362 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 40 שוטרים נהרגו בתימן; 17 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בניגריה בידי מיליציות אסלאמיות חמושות; 6 לוחמים כורדים וחייל נהרגו בטורקיה; 2 שוטרים נהרגו בקווקז; שוטר נהרג במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקווקז, במאלי, בניגריה, בסודאן, בניגריה, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 535 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-15 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה. קרבות קשים עם הרוגים רבים היו באזור דיר-אל-זור ובאזור דמשק. דוברים כורדיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 6 אזרחים כורדים שנפגעו מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר קמישלי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות מקומיים מסרו על התמרמרות רבה בארגון "חיזבאללה" על שרשרת הכישלונות של הארגון בלחימה באזור העיר חאלב במהלך השבועות האחרונים. ארגון "חיזבאללה" איבד את הרצון להקיז דם בסוריה.

Syria conflict Air strike on Damascus suburb 'kills dozens'


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-15 במאי 2016 על הריגתם של 362 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות רבות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-20 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה הקודמת. פיגועים קטלניים נוספים היו לאורך כל היום באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-15 במאי 2016 על הריגתם של 40 שוטרים בסדרה של פיגועי התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" שפעלו באזור העיר מוקאלה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן – המדינה האסלאמית: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 במאי 2016 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ומארגון "המדינה האסלאמית" בשתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 במאי 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם – רובם כפריים נוצרים – בידי מיליציות שבטיות אסלאמיות חמושות משבט הפולאני הפועלות בדרום ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-15 במאי 2016 על הריגתו של שוטר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-15 במאי 2016 על הריגתם של 2 שוטרים ועל פציעתם של 14 אזרחים בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-15 במאי 2016 על הריגתם של 6 מאנשי המחתרת הכורדית וכן על הריגתו של חייל טורקי בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע