Tuesday, May 31, 2016

טרור אסלאמי - 290 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 31 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 21 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בפיגוע טרור אסלאמי בניגריה; 5 אנשי כוחות-הביטחון נהרגו בטורקיה; 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" נהרגו בפקיסטן; 3 מנהיגים שבטיים נהרגו בסומליה בידי טרוריסטים מוסלמים; 2 הרוגים בטוניסיה מפיצוץ של מוקש; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 290 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. גם מקורות רשמיים בטורקיה מסרו על הריגתם של כ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית יזומה שנערכה באזור הגבול המשותף בין סוריה לטורקיה. גורמים נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים בדיר-אל-זור, באל-ראקה, זדרעא, כנראה גם באזור דמשק, בצפון מחוז לטקיה, באזור הכפרי של מחוז חאלב ובמחוז אדליב – שם נפגעו עשרות רבות של בני-אדם בהפצצות של רוסיה. טורקיה מאשימה את רוסיה באספקת נשק אנטי-אווירי למחתרת הכורדית. כמו כן נמסר מפי מקור ביטחוני טורקי על הצבתן של מערכות ירי אוטומטיות בגבול עם סוריה במטרה למונע חדירות של טרוריסטים מוסלמים לשטחה.

War In Syria; Thousands Of Civilians Flee Offensive In Aleppo Province

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בעקר באזור העיר מוסול והעיר פלוג'ה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 24 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בעיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 21 בני-אדם נוספים בסדרה של קרבות שהיו במרכז תימן בין כוחות ממשלת עדן לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ממשלת צנעא.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בשני מחוזות ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 3 מנהיגים שבטיים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם – ביניהם חייל אחד – מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור הגבול המשותף עם אלג'יריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם 5 שוטרים וחיילים בסדרה של התקפות במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה ביוזמתה של המחתרת הכורדית.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 31 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במהלך היומיים האחרונים בדרום הפיליפינים. עד כה נהרגו לפחות 45 טרוריסטים מוסלמים וכן 2 חיילים.
==

ד"ר יוחאי סלע