Sunday, April 17, 2016

טרור אסלאמי - 292 הרוגים ביממה האחרונה

77 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בעיראק; 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 34 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 23 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 15 חיילים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; 10 הרוגים בתימן; 9 חיילים ו-2 אזרחים נהרגו בסודאן; 221 הרוגים בטבח שהתבצע באתיופיה בידי מיליציות מדרום-סודאן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים ביו בפיליפינים, בקשמיר, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בתימן, בסומליה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 292 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-16 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על עשרות הרוגים בין הכוחות-הכורדים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". הרוגים רבים באזור העיר חאלב. עשרות הרוגים נוספים היו בקרבות בין ארגון "המדינה האסלאמית" לאנשי "צבא סורי החופשי". קרבות עם נפגעים היו בצפון מחוז לטקיה, בדרעא, בתדמור, בדיר אל-זור, בחומס וכנראה עם באזור העיר דמשק.

The Brutality of War Moments of Death Footage from Syria, Iraq, and Yemen

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-16 באפריל 2016 על הריגתם של 77 בני-אדם ביום נוסף של קרבות שהיו בעיקר בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-5 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי רשמי מסר על הריגתם של כ-60 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אחת שנערכה באזור כירכוך.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-16 באפריל 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בשורה של קרבות מקומיים שהיו בין המיליציות הסוניות למליציות השיעיות.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-16 באפריל 2016 על הריגתם של 15 חיילים בשני פיגועי התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר בנגאזי. כ-40 חיילים נוספים נפגעו בפיגועים הללו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-16 באפריל 2016 על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בדרה של קרבות קשים מאוד שהיו באזור מחוז קונדוז במהלך היממה האחרונה.
--
סודאן – קורדופאן: מקורות תקשורתיים בקורדופאן מסרו ב-16 באפריל 2016 על הריגתם של 9 חיילים סודאנים בהתקפה של אנשי המחתרת המקומית הפועלת לשחרור המחוז מסודאן האסלאמית של ממשלת חרטום. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים מירי של טרוריסטים מקומיים הפועלים בחבל דאפור.
--
דרום-סודאן – אתיופיה: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-16 באפריל 2016 על הריגתם של 221 בני-אדם בהתקפה  של מליציות חמושות מדרום-סודאן שתקפו ביום שישי 10 יישובים של שבטי הנואר המתגוררים באתיופיה. בין ההרוגים היו 170 כפריים ו-51 מהתוקפים. רק מקור תקשורתי אחד טרח לדווח על האירוע הזה עד יום שבת אחרי-הצהרים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב- 16 באפריל 2016 על הריגתם של 34 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. במהלך הפעולה חולצו יותר מ-450 בני-אדם ערובה שהוחזקו בידי הארגון.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-16 באפריל 2016 על הריגתם של 23 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: