Saturday, April 23, 2016

טרור אסלאמי - 286 הרוגים ביממה האחרונה

111 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; 25 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בלוב ביומיים האחרונים; 3 חיילים ו-2 אזרחים נהרגו בטורקיה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 2 חיילים נהרגו בפקיסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בלוב, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בניגריה, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 286 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-80 אזרחים, חיילים סורים וטרוריסטים מוסלמים בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים במהלך היממה האחרונה באזור העיר חאלב, באזור קמישלי בו נהרגו לפחות 20 חיילים סורים, במחוז דרעא, בחומס, בצפון מחוז לטקיה, באידליב וכן נמסר על קרבות קרקעיים בשוליים הדרומיים של העיר דמשק. טייס סורי נפל בידי אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" באזור דמשק. דוברים כורדים מסרו על הסכמה עם המשטר הסורי על הפסקת-אש באזור קמישלי לאחר שלושה ימים של קרבות קשים בעיר. גורמים רשמיים באו"ם המעורבים בשיחות בין הצדדים הלוחמים בסוריה, מסרו על הריגתם של 400,000 בני-אדם במלחמת-האזרחים בסוריה מאז שנת 2011.

De Mistura: 400,000 people killed in Syria
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 באפריל 2016 על הריגתם של 111 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקרות נוספים מסרו על עשרות נפגעים בפיגוע התאבדות שהיה במסגד שיעי השוכן בעיר בגדאד.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-22 באפריל 2016 על הריגתם של 25 בני-אדם במהלך היומיים האחרונים מפיצוץ של מוקשים ופצצות באזור העיר דרנא שהוטמנו כנראה בידי אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בעיר.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-22 באפריל 2016 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ומארגון "המדינה האסלאמית" בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-22 באפריל 2016 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-22 באפריל 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-22 באפריל 2016 על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר בהודעה הצבאית על שחרורם של כ-200 בני-ערובה שהיו בידי הארגון, וכן נמסר על תפיסתם של אמצעי-לחימה רבים, כולל כסף במזומן.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-22 באפריל 2016 על הריגתם של 3 חיילים טורקים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בדי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים בטורקיה מירי של רקטות שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו מהשטח הסורי של הגבול המשותף בין שתי המדינות.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: