Friday, April 1, 2016

טרור אסלאמי - 318 הרוגים ביממה האחרונה

121 הרוגים בעיראק; 100 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 50 הרוגים בסוריה; 23 לוחמים כורדים ו-7 שוטרים נהרגו בטורקיה; 6 הרוגים בסומליה; 6 חיליים נהרגו בניז'ר; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתימן; אישה נהרגה בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בתימן, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 318 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות  מקומיים בסוריה מסרו ב-31 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי המדינה. קרבות עם נפגעים רבים נרשמו באזור דיר אל-זור, תדמור, בכפרים אחדים ליד העיר חאלב, בצפון מחוז לטקיה ובחומס. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 10 בני-אדם בהפצצה אווירית שנערכה מזרחית לעיר דמשק. מקור נוסף מסר על הריגתם של 23 בני-אדם – כולל 4 ילדים – בפצצה זו. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים רבים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך התקפה של הארגון על כפר בשם שייח' הלאל הנמצא מזרחית לעיר אל-חמה. מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו על הסכמה בין סוריה לארה"ב על סיום תפקידו של אסד לאחר שיושג הסכם בין כל הצדדים הלוחמים בסוריה במטרה לכונן ממשלה חדשה. לעומת זאת, אסד הציע ממשלת "אחדות לאומית", אך במקביל לכך הוא האשים את ארדואן על שליחתם של חיילים טורקים להילחם על אדמת סוריה.  

Car Bomb Detonates in Turkey Killing Seven

--
עיראק מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-31 במרס 2016 על הריגתם של 121 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפעול בצפון עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים הקשורים לאיראן מסרו על הריגתם של 50 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר בפלוג'ה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-31 במרס 2016 על הריגתם של 23 לוחמים כורדים מהמחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במקביל באזורים אחדים בדרום-מזרח טורקיה.  דובר צבאי טורקי מסר על פעילות צבאית שנערכה ב-5 יישובים בדרום-מזרח טורקיה, וכן נמסר מפי גורמים מקומיים על עימותים רבים בין תושבים כורדים לבין כוחות-הביטחון הפועלים באזור. בשעות הערב נמסר על הריגתם של 7 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל נגד רכב משטרתי בדרום-מזרח טורקיה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-31 במרס 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה בדרום תימן. מקור אחר מסר שהם נפגעו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. מקורות סעודים מסרו על מעצרם של עשרות פעילי טרור מארגון "אל-קאעידה" שפעלו באזור העיר עדן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-31 במרס 2016 על הריגתם של 100 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון אפגניסטן, במחוז הארט. גורמים תקשורתיים באפגניסטן מסרו שהמבצע במחוז נערך בעזרתם של כוחות אמריקאים המוצבים באפגניסטן. גורם צבאי נוסף מסר שהמבצע יימשך גם בימים הבאים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-31 במרס 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של 2 משאיות-תופת שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו. בין ההרוגים היו 2 אזרחים טורקים.
--
ניז'ר – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בניז'ר מסרו ב-31 במרס 2016 על הריגתם של 6 חיילים ההתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בדרום-מזרח ניז'ר.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-31 במרס 2016 על הריגתם של אישה אחת מירי של טרוריסטים מוסלמים  שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: