Monday, April 11, 2016

טרור אסלאמי - 524 הרוגים ביממה האחרונה

318 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 26 טרוריסטים מוסלמים, 11 חיילים ו-10 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 20 לוחמים כורדים, חייל ואזרח נהרגו בטורקיה; 20 הרוגים בתימן;  5 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בניגריה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; עשרות כפרים כורדים בצפון עיראק ננטשו; הפסקת-אש בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בתימן, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בקשמיר, בפיליפינים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 524 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-10 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים הגדולות של סוריה. גורמי מקומיים נוספים מסרו שמרבית הנפגעים היו באזור העיר חאלב. דוברים רשמיים בסוריה מסרו שהצבא הסורי יחד עם רוסיה מתכננים את שחרורה של העיר חאלב בזמן הקרוב.  ארגונים סורים לא ממשלתיים מסרו על הריגתם של 16 אנשי מיליציה פרו-ממשלתית וכן על הריגתם של 19 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בקרבות שהיו בדרום מחוז חאלב. כמו כן נמסר על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" ושל 8 אזרחים בהפצצה אווירית שנערכה באזור העיר אל-ראקה. עוד נמסר על הצלחתו של ארגון "המדינה האסלאמית" לכבוש  2 כפרים באזור הגבול המשותף עם טורקיה. האופוזיציה הסורית מסרה על קריסה מוחלטת של הפסקת-האש בעיקר באזור העיר חאלב.

Syrian army launches Aleppo counter offensive

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-10 באפריל 2016 על הריגתם של 318 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות רבות שנערכו בעיקר בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-27 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים בעיראק מסרו כי בשל ההפצצות הכבדות של טורקיה בצפון-עיראק, עשרות כפרים ננטשו בידי תושבים כורדים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-10 באפריל 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של התקפות קשות שנערכו באזור העיר צנעא שעות אחדות לפני כניסתה של הפסקת-האש. ב-10 באפריל נכנסה לתוקף הפסקת-האש בין אנשי הקואליציה הסעודית לבין המיליציות השיעיות. ב-18 באפריל יתכנסו בכוויית כל הצדדים כדי לדון על הסדר סופי בתימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-10 באפריל 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היו לפחות 4 בני-אדם שנפגעו מירי של חיילים איראנים שפעלו באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן. דובר צבאי מסר על הריגתם של 26 טרוריסטים מוסלמים ושל 11 חיילים בשורה אורכה של מבצעים צבאיים יזומים שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 באפריל 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קוויטה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-10 באפריל 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שכנראה תקפו תחנת משטרה מקומית הנמצאת באזור העיר מוגדישו. מקורות ערביים מסרו על פיצוץ של מכונית-תופת.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 באפריל 2016 על הריגתם של 5 מאנשי המיליציה האסלאמית משבט הפולאני בפעילות של כוחות-הביטחון הפועלים במרכז ניגריה. מקורות נוצריים טוענים במשך חודשים ארוכים על הריגתם של מאות נוצרים בידי המיליציות הללו בחודשים האחרונים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-10 באפריל 2016 על הריגתם של שוטר ואזרח בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 20 לוחמים כורדים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: