Saturday, April 9, 2016

טרור אסלאמי - 557 הרוגים ביממה האחרונה

250 הרוגים בסוריה; 216 הרוגים בעיראק; 55 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 17 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 7 הרוגים במצרים; 5 שוטרים נהרגו בטורקיה; 4 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו בסומליה; הרוג בדארפור;  6,000 טרוריסטים מוסלמים חברים בארגון "המדינה האסלאמית" בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בתימן, בקשמיר, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 557 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-250 בני-אדם ביום נוסף של קרבות והוצאות-להורג המוניות שהיו במלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גורמים ממשלתיים בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו 175 בני-אדם שנחטפו בידי ארגון "המדינה האסלאמית" והוצאו-להורג בידי הארגון הפועל באזור דמשק. קרבות עם נפגעים היו באזור דיר אל-זור אל-ראקה, חומס, דרעא, חאלב ובצפון מחוז לטקיה. גורמים בינלאומיים מסרו שהרופא האחרון של העיר הנצורה זאבאדאני חוסל בידי צלף של הצבא הסורי ב-25 במרס 2016. מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו שהם הצליחו לסכל פיגוע שתוכנן בדרום רוסיה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". בבלגיה נמסר על מעצרו של טרוריסט מוסלמי שהשתתף בפיגוע שהיה בשדה-התעופה של בריסל ב-22 במרס 2016, וכן הוא זה שהסיע את הטרוריסטים שביצעו את הפיגועים בפריז בנובמבר 2015.  בגרמניה נעצרו 2 טרוריסטים מוסלמים בחשד לתכנון פיגועים במינכן.

International Military Review – Syria, Apr. 8, 2016
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתם של 216 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-20 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה אחרונה. דוברים מקומיים מסרו על הפצצה אווירית של הצבא העיראקי על מרכז מסחרי באזור העיר פלוג'ה בה נהרגו עשרות אזרחים. מקורות נוספים מסרו שהצבא העיראקי הצליח להניס מהעיר היט את אנשי ארגון "המדינה האסלאמית". שר-החוץ האמריקאי הגיע לביקור פתע בעיראק.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו ב-9 באפריל 2016 כי לפי דעתם ארגון "המדינה האסלאמית" בלוב מונה כ-6,000 טרוריסטים מוסלמים, וכי הארגון הולך וצובר עוצמה באזורים נוספים ברחבי לוב.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-9 באפריל 2016 עלה הריגתם של 55 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי אפגניסטן.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות אזרחיים באפגניסטן מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתם של 17 אזרחים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז פקטיקה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים במרכז סומליה, וכן על הריגתם של 2 אזרחים מירי של פצצות מרגמה שנורו לעבר העיר מוגדישו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתו של אדם אחד מירי של טרוריסטים מקומיים שתקפו תחנת משטרה מקומית בחבל דארפור.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-9 באפריל 2016 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-9 אפריל 2016 על הריגתם של 5 שוטרים בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפעלת בדרום-מזרח טורקיה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: