Tuesday, April 12, 2016

טרור אסלאמי - 355 הרוגים ביממה האחרונה

231 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 24 הרוגים באפגניסטן; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 6 לוחמים כורדים, שוטר ואזרח נהרגו בטורקיה; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בעזה מקריסת מנהרה; 5 הרוגים בסומליה מפיצוץ של מכונית-תופת; 4 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים נהרגו ברוסיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן; 355 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-11 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור העיר דיר אל-זור, חומס, דמשק, במקומות רבים במחוז חאלב, בדרעא ובצפון מחוז לטקיה. מקורות תקשורתיים ערביים הנשענים על מקורות איראניים מסרו על הריגתם של 11 חיילי משמרות המהפכה בין ה-5 באפריל 2016 ל-7 באפריל 2016. בין ההרוגים היו לפחות 3 קצינים בכירים מאוד. מקורות נוספים מסרו על 4 חיילים איראנים שנהרגו במהלך היממה האחרונה בסוריה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על הוצאת-להורג של 21 נוצרים בידי אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" בעיירה אל-קוריאטיין הנמצאת דרומית-מזרחית לעיר חומס.

International Military Review - Syria & Iraq, Apr. 11, 2016 
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-11 באפריל 2016 על הריגתם של 231 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-17 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים בעיראק מסרו על עשרות אנשי מליציה שיעית שנהרגו בניסיון לכבוש יישוב בשם באשיר הנמצא באזור העיר כירכוך מידי ארגון "המדינה האסלאמית" שהשתלט על היישוב לפני כשנה.
--
העולם-הערבי – אירועים נוספים: בתימן נמסר על חילופי-אש באזור העיר תעז למרות הפסקת-האש. בלוב נמסר שארגון "המדינה האסלאמית" העביר למדינה זו רבים מאנשיו במטרה לבצע פיגועי טרור באפריקה ובאירופה. טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" תקפו תחנת משטרה בקניה – שוטר אחד נפצע באירוע. מקורות צבאיים בניגריה מסרו שכוחות הצבא הצליחו לשחרר עוד 14 נשים וילדים שהוחזקו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-11 באפריל 2016 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן". בין ההרוגים היו 2 עובדים משרד החינוך האפגאני. כמו כן נמסר על הריגתם של 12 מגויסים חדשים לצבא האפגאני בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו מזרחית לעיר ג'ללבאד.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-11 באפריל 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים. במהלך הימים האחרונים נהרגו 18 חיילים ו-13 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו באזור דרום המדינה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-11 באפריל 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים בידי אנשי כוחות-הביטחון במהלך ניסיון לבצע פיגוע-התאבדות בתחנת משטרה בדרום רוסיה. מקור נוסף מסר ששלושה מהטרוריסטים פוצצו את עצמם והרביעי חוסל בידי שוטרים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-11 באפריל 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם פיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
עזה – טרור – מצרים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-11 באפריל 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון החמאס מקריסת מנהרה ליד הגבול עם מצרים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-11 באפריל 2016 על הריגתם של שוטר ועל פציעתם של 4 חיילים בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי על הריגתם של 6 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. בשעות הערב נמסר על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה  בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: