Sunday, April 3, 2016

טרור אסלאמי - 316 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בסוריה; 90 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בקרבות בין אזרבייג'ן לארמניה; 20 הרוגים בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפעולה צבאית של קמרון; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 6 חיילים נהרגו בטורקיה; 3 שוטרים וטרוריסט מוסלמי אחד נהרגו במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג בלבנון; 4,193 בני-אדם נהרגו בעיראק בחודש מרס 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסומליה, בסודאן, בלבנון, בטורקיה במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 316 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-2 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה של קרבות, בהפצצות-אוויריות ובהוצאות-להרוג המוניות שהתגלו לאחרונה. דובר תקשורתיים סוריה מסרו על גילויו של קבר-אחים בו היו טמונות כ-42 גופות של בני-אדם שהוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר תדמור. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על הריגתם של 20 חיילים סורים בקרבות שהיו באזור דמשק. עשרות הרוגים היו במהלך היממה האחרונה בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזור דרעא, בחומס, בחאלב, בדיר אל-זור, בדמשק, בצפון-מחוז לטקיה וכן בקרבות שהיו בין הכוחות הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי רשמי בסוריה מסר על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות הנערכים תחת הפיקוד של "המשמר הנשיאותי", וכן הנמסר על התקדמות ניכרת של היחידות הצבאיות הפועלות באזור.

Azerbaijani soldiers killed in clashes with Armenia

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-2 באפריל 2016 על הריגתם של 90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4,193 בני-אדם ברחבי עיראק בחודש מרס 2016.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות שיעים בתימן מסרו ב-2 באפריל 2016 על הריגתם של לפחות 20 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו באזור העיר תעז. מקורות נוספים מסרו שההרוגים היו קשורים לארגון "המדינה האסלאמית", וכן במהלך הפעולה נהרג "האמיר" של הארגון במחוז תעז. גורמים באו"ם מסרו כי מאז חודש מרס 2016 נהרגו בתימן יותר מ-10,000 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו -2 באפריל 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-2 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערך בידי כוחות-הביטחון של קמרון שהתבצע בצד הניגרי של הגבול. מקורות צבאיים בקמרון מסרו על מבצע צבאי נרחב נגד הארגון כדי להביא לסילוקו מהאזור "אחת ולתמיד". מאידך, גורמים רשמיים בניגריה הביעו מחאה נגד הפעילות של קמרון בשל מה שנטען כ"הרג חסר-הבחנה של אזרחים ניגרים". במהלך החודש האחרון היו נשמעו פעמים רבות טענות כאלה, שכולן נדחו בידי ממשלת קמרון. כמו כן נמסר שהמבצע יימשך גם בימים הבאים תוך כדי הפצצות מסיביות של האזורים המיוערים בהם נמצאים חברי "בוקו חראם".
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-2 באפריל 2016 על הריגתם של 3 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בצפון סיני. כמו כן נמסר מפי גורם רשמי על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בפעולה משטרתית יזומה שנערכה באזור העיר קהיר.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-2 באפריל 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בקרבות שפרצו פעם נוספת בין שתי ארגוני טרור פלסטינים הפועלים בעין אל-חילווה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים צבאיים בטורקיה מסרו ב-2 באפריל 2016 על הריגתם של 6 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
אזרבייג'ן – ארמניה: מקורות צבאיים רשמיים בארמניה מסרו על הריגתם של 18 חיילים וכן מקורות צבאיים באזרבייג'ן מסרו על הריגתם של 12 חיילים ביום של קרבות שהיו באזור חבל נגורנו-קרבך. החבל הוא מובלעת נוצרית הנמצאת בשטח אזרבייג'ן האסלאמית.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: