Thursday, April 21, 2016

טרור אסלאמי - 333 הרוגים ביממה האחרונה

199 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 36 הרוגים נוספים באפגניסטן; 13 הרוגים בתימן; 7 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 7 הרוגים בסומליה; הרוג בתאילנד בפיגוע אסלאמי; טורקיה מסרה על הריגתם של 32 טרוריסטים מוסלמים הצפון-עיראק; אובמה הגיע לביקור מדיני בסעודיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בתימן, בלוב, במצרים, בסודאן, בניגריה, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 333 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-20 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו לאורך כל היממה האחרונה במקומות רבים ברחבי סוריה. מקורות ממשלתיים ואזרחיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דיר אל-זור, דרעא, חומס, חאלב, בצפון מחוז לטקיה, באזורים הדרומיים של העיר דמשק, באזור העיר אל-ראקה ולאורך הגבול עם טורקיה באזורים בהם שולטים לסירוגין הכוחות הכורדיים וארגון "המדינה האסלאמית". גם במהלך היממה האחרונה כל הארגונים הלוחמים בסוריה – כולל מקורות ממשלתיים – מסרו על הצלחות קרקעיות.

The Battle For Syria

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-20 באפריל 2016 על הריגתם של 199 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות כבדות שנערכו בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על קרבות קשים עם נפגעים רבים באזור העיר ראשדייה. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 32 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה אווירית של טורקיה שנערכה בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-20 באפריל 2016 על הריגתם של 13 בני-אדם בסדרה של קרבות בין המליציות הסוניות לבין המיליציות השיעיות באזור מחוז מאריב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-20 באפריל 2016 על הריגתם של 36 בני-אדם נוספים בסדרת הפיגועים הקשה שנערכה באזור העיר קאבול ב-19 באפריל 2016. עד כה נהרגו בפיגועים אלה 64 בני-אדם לפי האומדן הרשמי של ממשלת אפגניסטן. יותר מ-300 בני-אדם נוספים נפגעו במהלך היממה אחת בקאבול.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-20 באפריל 2016 על הריגתם של 7 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים המתנגדים למתן חיסונים נגד מחלת הפוליו באזור העיר קראצ'י. מרבית הפעולות הללו מתבצעות בידי ארגון "הטליבאן הפקיסטני" וארגון "אל-קאעידה".
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 באפריל 2016 על הריגתם של 7 בני-אדם – כולל 6 ילדים – מירי של טרוריסטים מוסלמים מקומיים בלתי-מזוהים שפעלו בדרום סומליה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-20 באפריל 2016 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של אופנוע ממולכד שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
אובמה – סעודיה: מקורות בסעודיה מסרו ב-20 באפריל 2016 על ביקורו של אובמה סעודיה לסבב שיחות עם מדינות-המפרץ על רקע המשבר בין ארה"ב לבין סעודיה בנוגע להסכם הגרעין עם איראן. דוברים רשמיים סעודיה מסרו לאורך כל החודשים אחרונים על מתח עצום בין שתי המדינות על רקע זה ועל רקע התנהלותו הכללית של אובמה כלפי סעודיה. מקורות בסעודיה מסרו שספק רב אם אפשר לשקם את היחסים בין סעודיה לאובמה בחודשים האחרונים לכהונתו. סעודיה כמו מדינות ערביות נוספות מחכה לנשיא האמריקאי הבא.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: