Tuesday, April 5, 2016

טרור אסלאמי - 232 הרוגים ביממה האחרונה

116 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 18 טרוריסטים מוסלמים ו-6 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 11 הרוגים בתימן; 2 חיילים ואזרח נהרגו בטורקיה; 2 מאבטחים נוספים נהרגו בלוב; שוטר נהרג במצרים; עשרות הרוגים בפקיסטן בשיטפונות עזים; 350 חיילים ושוטרים נהרגו בטורקיה מאז יולי 2015;  השיחות בין טורקיה לישראל יתחדשו ביום חמישי הקרוב; 430 חיילים גרמנים נמצאים במאלי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, בניגריה, בסומליה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 232 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו ב-4 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור העיר אל-ראקה, דיר אל-זור, במחוז דרעא, באזור העיר חאלב, ליד העיר דמשק, בצפון מחוז לטקיה, באזור חומס ובכפרים אחדים הנמצאים במחוז אידליב. מקורות צבאיים רשמיים בסוריה מסרו כי במהלך היום נערכו קרבות מוצלחים מאוד באזור העיירה אל-קוריאטיין הנמצאת דרומית-מזרחית לחומס במחצית הדרך לעיר תדמור. כמו כן נמסר בהודעה שכיבוש העיירה יוביל את הצבא הסורי לבסס במקום ראש-גשר גם לאזור הגבול המשותף עם עיראק באזורים בהם שולטים כרגע אנשי ארגון "המדינה האסלאמית". מאידך, נמסר מפי ארגונים אזרחיים בסוריה שההפרות של הפסקת-האש מתרחבות לאזורים נוספים, כך שקיימת סכנה ממשית לקריסתה המוחלטת. הטלוויזיה הסורית מסרה שארגון "המדינה האסלאמית" השתמש בגז חרדל במהלך התקפה שנערכה על בסיס צבאי בדיר אל-זור.

Syrian Forces Retake Al Qaryatain

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-4 באפריל 2016 על הריגתם של 116 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיקר בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים נוספים בעיראק מסרו על עשרות רבות של הרוגים בהתקפות רחבות-היקף הכוללות פיגועי-התאבדות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור העיר בגדאד ובעירם נוספות. רשתות ערביות במפרץ מסרו על יותר מ-60 הרוגים בסדרת הפיגועים הנוכחית.
--
גרמניה – צבא – מאלי: מקורות ביטחוניים בגרמניה מסרו ב-4 באפריל 2016 על ביקורה של שרת-ההגנה של גרמניה אצל הכוחות הצבאיים הגרמנים המוצבים במאלי. שרת-ההגנה הצהירה שהנוכחות של חיילים גרמנים במאלי, חשובה מאוד לביטחונה של אירופה. כ-430 חיילים גרמנים נמצאים במאלי ומסייעים באופן פעיל לממשלה המקומית להתמודד עם ארגוני הג'יהאד הפועלים בעיקר בצפון המדינה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שונים בתימן (סונים ושיעים) מסרו ב-4 באפריל 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרה של קרבות, מירי של רקטות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. גורמים שיעים תעמולתיים בתימן מדווחים מידי יום על תפיסתם או הריגתם של עשרות שכירי-חרב הקשורים לסעודיה. מקורות באו"ם מסרו על תפיסתה של ספינה איראנית שניסתה להעביר נשק למיליציות השיעיות הפועלות בתימן. משלחת תימנית-שיעית הגיעה לסעודיה במסגרת שיחות-השלום שיערכו בין הצדדים הלוחמים בתימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-4 באפריל 2016 על הריגתם של 2 מאבטחים נוספים בהתקפה שנערכה יממה קודם לכן באזור העיר בנגאזי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 באפריל 2016 על הריגתם של 6 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שנערכה בצפון אפגניסטן. דובר צבאי באפגניסטן מסר במהלך היום על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בקרבות שהיו בשלושה מחוזות ברחבי אפגניסטן – הלמנד, בגלאן ואורוזגן.
--
פקיסטן – כללי: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-4 באפריל 2016 על מותם של יותר מ-70 בני-אדם בשיטפונות עזים הפוקדים את צפון-מערב פקיסטן במהלך הימים האחרונים. עשרות-אלפי בני-אדם איבדו את בתיהם וכן נמסר על מחסור חמור במזון, במים מטוהרים ובציוד רפואי למאות-אלפי בני-אדם נוספים. דובר צבאי מסר שהפעולות הצבאיות באזור מוקפאות לפי שעה, אולם במחוז ווזיריסטן הצבא הפקיסטני ממשיך לפעול כרגיל נגד טוריסטים מוסלמים מארגונים שונים, וכן נמסר על התקדמות רבה בפעולות של הצבא בצפון-ווזיריסטן ובדרום-ווזיריסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-4 באפריל 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעולה צבאית יוזמה שנערכה נגד הארגון בצפון ניגריה. במהלך הפעולה שוחררו 275 בני-אדם שהיו בידי הארגון. דוברים נוספים בניגריה מסרו כי במהלך השבוע האחרון שוחררו כ-1,000 בני-אדם – רובם נשים וילדים – שהוחזקו בשבי בידי אנשי הארגון.
--
מצרים – טרור: מקורות רמשים במצרים מסרו ב-4 באפריל 2016 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו ליד מחסום משטרתי באזור העיר קהיר.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-4 באפריל 2016 של הריגתם של 2 חיילים ואזרח אחד ב-3 התקפות של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. עוד נמסר בהודעה בטורקית כי מאז חודש יולי 2015 נהרגו 350 מאנשי כוחות-הביטחון של טורקיה בפעילות נגד המחתרת הכורדית או בפעולות יזומות נגד המחתרת-הכורדית. דובר צבאי נוסף מסר על מעצרם של שני טרוריסטים מוסלמים מתאבדים מארגון "המדינה האסלאמית" ליד הגבול עם סוריה. כמו כן נמסר ממקורות בטורקיה על חידוש השיחות בין טורקיה לישראל שיערכו ביום חמישי ב-7 במאי 2016.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: