Friday, April 8, 2016

טרור אסלאמי - 457 הרוגים ביממה האחרונה

194 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בסודאן; 20 הרוגים בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 2 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 4 טרוריסטים מוסלמים נעצרו בדנמרק; הפסקת-אש בתימן החל מה-10 באפריל 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בלבנון, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 457 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-7 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות, בפיגועי-טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה אחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים נוספים בסוריה מסרו כי בנוסף לעשרות הרוגים שנפגעו בהתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה מזרחית לדמשק, נמסר גם על כ-250 נעדרים שכנראה נחטפו בידי הארגון. מקורות ממשלתיים בסוריה מסרו כי בקרב זה נהרגו יותר מ-70 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. מקורות ביטחוניים בדנמרק מסרו על מעצרם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שתכננו לבצע פיגועים בדנמרק. מקורות נוספים בדנמרק מסרו שהפשיטה המשטרתית נערכה על בתים אחדים הנמצאים באזור העיר קופנהגן, וכי במהלך הפעולה נחשפו מצבורים של נשק ותחמושת. כמו כן נמסר על כ-125 בעלי אזרחות דנית שהצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק. ככול הידוע לשלטונות הביטחון של דנמרק, כ-25 מהם נהרגו בקרבות. בשבדיה הסמוכה נמסר על כתב-אישום שהוגש נגד טרוריסט מוסלמי שיצר חגורת-נפץ שהייתה מיועדת לפיגוע התאבדות.

Aleppo Hit By Chemical Gas Attack, Yellow Cloud Seen Rising

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-7 באפריל 2016 על הריגתם של 194 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הפועלים בתחומי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים נוספים בעיראק מסרו על הריגתם של 54 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרב אחד באזור מחוז אל-אנבר שנערך בשיתוף של מליציות סוניות חמושות. גם במקרה הזה, מקורות צבאיים מסרו על הצלחות קרקעיות מול ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל במחוז.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-7 באפריל 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות קשים שהיו באזור העיר תעז במהלך היממה האחרונה. דוברים נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 3 מפקדים בכירים במיליציה פרו-סעודית. ב-10 באפריל 2016 אמורה להיכנס לתקופה הפסקת-אש, וב-18 באפריל תתכנס בכווית ועידה שתגבש את ההסכם המדיני בין הצדדים לוחמים בתימן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה אחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים ב"איחוד האפריקאי" מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של לפחות 5 מפקדים בכירים בארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ב-5 במרס 2016 בדרום סומליה.
--
סודאן – קורדופן: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בקרבות קשים מאוד שנערכו בימים האחרונים בין מיליציות ערביות לבין מורדים הפועלים באזור חבל קורדופן המבקש להתנתק מסודאן האסלאמית של ממשלת חרטום.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של 2 לוחמים כורדים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. דוברים צבאיים נוספים מסרו על שתי רקטות שנורו לעבר טורקיה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו מהשטח הסורי של הגבול.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים שפעלו באזור חבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: