Friday, May 15, 2015

104 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים באפגניסטן;  12 הרוגים בתימן; 7 הרוגים במצרים; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 חיילים נהרגו באלג'יריה; 4 הרוגים במאלי; 2 הרוגים נוספים בלוב; הרוג בדארפור; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בסודאן, בסומליה, במאלי, בתימן, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 253 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות, פיגועי טרור ובהפצצות אוויריות שנערכו בערים המרכזיות של סוריה. גורמים נוספים באופוזיציה הסורית מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 50 בני-אדם בקרב אחד שהתנהל במרכז סוריה במהלך התקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שתקפו בסיס צבאי. גורם אחד לפחות בסוריה מסר שמספר ההרוגים הגיע ל-100 ויותר בני-אדם. מקורות בלבנון מסרו שמטוסי חיל-האוויר של ישראל תקפו מטרות של ארגון חיזבאללה בשטח סוריה. בפעולה הזו כנראה נהרגו לפחות 6 בבני-אדם. ארגון "המדינה האסלאמית" הודיע שהוא הוציא-להורג 26 בני-אדם לאחר כיבושם של כפרים אחדים ליד תדמור במרכז סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-14 במאי 2015 על הריגתם של 104 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים מסרו על הרוגים בקרבות שהיו ברמאדי, בתל-עפאר, בפלוג'ה באזור מוסול ובכפרים נוספים בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-14 במאי 2014 על הריגתם של 12 בני-אדם בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו ליד הגבול המשותף עם תימן. גורמים נוספים מסרו שההתקפה הסעודית באה בתגובה לפעילותם של המיליציות השיעיות הפועלות באזור נגד הכוחות הסעודיים המוצבים ליד הגבול המשותף.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-14 במאי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים מירי של רקטות שנורו לעבר העיר בנגאזי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-14 במאי 2015 על הריגתם של 4 חיילים ו-3 אזרחים בסדרה של פיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 במאי 2015 על הריגתם של 14 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן על בית-מלון הנמצא באזור העיר קאבול. בין ההרוגים היו תיירים, אזרחים וטרוריסטים מוסלמים.
--
פקיסטן  - טרור: מקורות תקשורתיים מקומיים בפקיסטן מסרו ב-14 במאי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי ובקרבות בין מיליציות אסלאמיות חמושות.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-14 במאי 2015 על הריגתם של 4 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-14 במאי 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים משבטי הטוארג המקושרים לארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון מאלי.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-14 במאי 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור חבל דארפור.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: