Saturday, May 2, 2015

168 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בתימן; 100 הרוגים בסוריה; 33 הרוגים בפקיסטן; 27 הרוגים באפגניסטן; 19 הרוגים במאלי; 6 הרוגים בסומליה; 6 חיילים נהרגו בניגריה; 3 חיילים נהרגו בסעודיה; 4,811 בני-אדם נהרגו בעיראק בחודש אפריל 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, בתימן, במאלי, בלבנון, במצרים, בקשמיר, בפיליפינים, בקווקז, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 472 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים בסוריה מסרו ב-1 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו באזור אידליב, חומס, דרעא, קונייטרה, דיר אל-זור, חומס וחאלב. מקורות מקומיים מסרו גם על קרבות בין ארגוני הג'יהאד השונים הפועלים באזור הרי קלמון ובאזור דרעא. כמו כן נמסר על הצלחותיהם של ארגוני הטרור לדחוק את חיילי המשטר הסורי מאזורים רבים בצפון סוריה. חיילים אמריקאים הגיעו לטורקיה במטרה לאמן את המורדים הסורים הנלחמים נגד אסד – הפנטגון מיהר להכחיש את הידיעה הזו. גורמים באופוזיציה הסורית ביקשו מארה"ב להקים מובלעת הומניטארית בסוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-1 במאי 2015 על הריגתם של 168 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים נוספים שהיו בצפון עיראק בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על הריגתם של 4,811 בני-אדם בעיראק בחודש אפריל 2015.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-1 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה של קרבות, התקפות אוויריות והוצאות-להורג של 15 חיילים תימנים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שהתרחשו במהלך היממה האחרונה. גורמים בסעודיה מסרו על התקפה צבאית סעודית שנערכה על אדמת תימן באזור הגבול המשותף בין שתי המדינות. בהתקפה הזו נהרגו עשרות טרוריסטים מוסלמים שיעים וכן 3 חיילים מסעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-1 במאי 2015 על הריגתם של 27 בני-אדם בקרבות קשים בין כוחות הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. מקורות נוספים מסרו שלפחות 25 מבין ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-1 במאי 2015 על הריגתם של 33 בני-אדם בסדרה של קרבות בין כוחות-הביטחון של פקיסטן לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון המדינה. כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו לפחות 5 חיילים ואזרח אחד שנפגע מפיצוץ של מטען-חבלה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-1 במאי 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו ובדרום סומליה. בין ההרוגים היו עיתונאי ואשתו שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. (על העיתונאי מסרנו בדו"ח הקודם).
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-1 במאי 2015 על הריגתם של 6 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים חברי מיליציה אסלאמית חמושה הפועלת במרכז המדינה. זהו ארגון שבטי אסלאמי הפועל בנפרד מארגון "בוקו חראם", אך סביר להניח שהם מזדהים עם המטרות של "בוקו חראם".
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במאלי מסרו ב-1 במאי 2015 על הריגתם של 19 חיילים, אזרחים וטרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו בצפון מאלי בין טרוריסטים מוסלמים משבטי הטוארג לבין כוחות-הביטחון של מאלי הפועלים באזור.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: