Friday, May 1, 2015

120 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בדרום-סודאן; 40 הרוגים באפגניסטן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 8 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים במאלי; עיתונאי נהרג בסומליה; הרוג בקשמיר; 165 הרוגים בשבוע האחרון באפגניסטן במחוז קונדוז; 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה נהרגו בסוריה; סוכל פיגוע טרור בגרמניה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, במאלי, בסומליה, בתימן, בניגריה, בלוב, בלבנון, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 337 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בלבנון מסרו ב-30 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות עם ארגוני ג'יהאד ובפצצות אוויריות שהיו בעיקר בצפון סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות קשים עם עשרות הרוגים באזור מחוז אידליב, דיר אל-זור, דרעא, חומס, דמשק, אל-חמה ובאזור קונייטרה. מקורות נוספים מסרו שלפחות שליש מההרוגים במהלך היממה אחרונה היו אזרחים שנפגעו בפצצות אוויריות של הצבא הסורי. עוד נסמר על הריגתם של יותר מ-25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפיצוץ שהיה במפעל הנמצא באזור הגבול המשותף עם עיראק. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" ממארב של אנשי ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" הפועלים ליד הגבול המשותף בין סוריה ללבנון. גורמים ביטחוניים בישראל מסורו שקיימת תוכנית אמריקאית-רוסית לחלוקתה של סוריה בין משטר אסד לבין המורדים – על-פי הערכות אחדות, זו הסיבה לקרבות הקשים באזור הרי קלמון של הימים האחרונים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 באפריל 2015 על הריגתם של כ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו באזור צפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על הריגתם של 90 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה אחת שנערכה באזור העיר רמאדי.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 באפריל 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר עדן בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עשרות אירועים אלימים והתקפות אוויריות של הקואליציה הסעודית הפועלת נגד המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות ממשלתיים בדרום-סודאן מסרו ב-30 באפריל 2015 על הריגתם של 70 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הממשלה לבין מורדים מקומיים הפועלים בצפון המדינה. גורמים מקומיים מסרו שמרבית ההרוגים היו אזרחים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-30 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קונדוז. כמו כן נמסר מפי מקור רשמי על הריגתם של 145 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן וכן עלה ריגתם של 20 חיילים בקרבות שהיו במחוז קונדוז במהלך חמשת הימים האחרונים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 באפריל 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בפקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה סמרו ב-30 באפריל 2015 על הריגתו של עיתונאי מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב" הפועל באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים וצבאיים בניגריה מסרו ב-30 באפריל 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך חילוץ נוסף של 160 ילדים וילדות שהוחזקו בידי הארגון בצפון ניגריה. דובר צבאי רשמי מסר שבמהלך הפעולה אחרונה נהרסו 13 בסיסי טרור של הארגון.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-30 באפריל על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" הפועלים בצפון המדינה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-30 באפריל 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים הודים שניסה להסתנן מקשמיר הפקיסטנית לקשמיר ההודית.
--
גרמניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים גרמניה מסרו ב-30 באפריל 2015 על מעצרם של זוג נשוי שתכננו פיגועי טרור בדרום גרמניה. השניים מתגוררים בעיירה הסמוכה לעיר פרנקפורט והיו קשורים לארגונים אסלאמיים קיצוניים הפועלים באזור.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: