Sunday, May 17, 2015

80 הרוגים בסוריה; 62 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בתימן; 25 הרוגים באפגניסטן; 25 הרוגים בסומליה; 20 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בניגריה; 3 שופטים ושוטר נהרגו במצרים; מוחמד מורסי ועוד 100 נוספים נידונו למוות במצרים; טרוריסט בכיר נהרג בסוריה בפעולה קרקעית אמריקאית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, במצרים, בתימן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 251 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בסוריה ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהתקפות אוויריות שנערכו בערים במרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 40 בני-אדם שנפגעו בהפצצות אוויריות שנערכו באזור העיר חאלב. גורמים ביטחוניים בכירים בארה"ב מסרו על חיסולו של בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" בפעולה צבאית קרקעית אמריקאית שנערכה בפעם הראשונה על אדמת סוריה באזור דיר אל-זור. האיש היה אחראי של סחר הנפט של הארגון עם טורקיה וסוריה שהכניסו לארגון כמיליון דולר ליום. 12 בני-אדם נהרגו בפעולה האמריקאית.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 במאי 2015 על הריגתם של 62 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק. גורמים מקומיים בעיראק שמרבית העיר רמאדי נפלה לידיהם של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-16 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות ובקרבות שפרצו בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-16 במאי 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר גיזה. עוד נמסר שנשיא מצרים לשעבר, מוחמד מורסי, ועוד כ-100 חברי תנועת "האחים המוסלמים" נידונו למוות במצרים. שעות אחדות לאחר מכן נהרגו 3 שופטים באל-עריש מירי של טרוריסטים מוסלמים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-16 במאי 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של פיגועים ובקרבות בין כוחות-הביטחון לבין אנשי הטליבאן הפועלים בכל רחבי המדינה. גורמים צבאיים רשמיים מסרו שבימים האחרונים נהרגו לפחות 151 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-16 במאי 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים – בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-16 במאי 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שנערכה בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-16 במאי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לידי תחנת אוטובוס בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: