Monday, May 4, 2015

110 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בניגריה; 29 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 27 הרוגים בפקיסטן; 20 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בתימן; טרוריסט בכיר נהרג בפיליפינים; 4,000 טרוריסטים מוסלמים מחיזבאללה מתכוננים לקרב המכריע בהרי קלמון; 104 אזרחים צרפתים נהרגו בסוריה ובעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסומליה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 283 הרוגים במהלך היממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-3 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים נוספים מסרו של חידוש הקרבות הקשים באזור העיירה קובאני בין הכוחות הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר על הריגתם של 10 ילדים ומבוגרים במהלך הפצצה על בית-ספר באזור העיר חאלב. גורמים תקשורתיים ערביים מסרו שארגון חיזבאללה הצליח לארגן כוח של כ-4,000 טרוריסטים חברי הארגון כחלק מההיערכות לקראת התקפה רחבת-היקף יחד עם צבא הסורי וכוחות איראניים באזור קלמון. גורמים נוספים מסרו שהצבא הסורי שרוי במצב קשה לאור התבוסות האחרונות בקרבות עם ארגוני הג'יהאד הפועלים בכל רחבי סוריה. לפיכך, הצבא הסורי מהדק את אחיזתו בעיקר באזור דמשק. עוד נמסר מפי מקור סעודי שהמשטר הורה לבני-העדה העלווית להתפנות מהעיר דמשק לכיוון העיר לטקיה. ארגוני אופוזיציה בסוריה מסרו שהצבא הסורי השתמש בגז כלור נגד אזרחים באזור אידליב וכתוצאה מכך נהרגו יותר מ-40 אזרחים. מקורות רשמיים בצרפת מסרו על הריגתם של 104 אזרחים צרפתים שהתנדבו לארגוני טרור הפועלים בסוריה ובעיראק בשנתיים האחרונות – מתוך 800 צרפתים שהצטרפו לארגונים הללו. גורמים נוספים מסרו על כ-20,000 מתנדבים זרים שהצטרפו לארגוני הטרור הפועלים במזרח-התיכון בעיקר מאז יוני 2014. ב-9 במאי 2015 טורקיה תתחיל לאמן את המורדים הסורים הפועלים להפלת משטרו של אסד.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-3 במאי 2015 על הריגתם של 110 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בעיקר בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 26 חיילים שנפגעו בסדרה של פיצוצים של מכוניות-תופת.  כמו כן נמסר על סדרה של פיגועי טרור באזור העיר בגדאד שגרמו לנפגעים רבים נוספים. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 עיירות וכפרים בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות לא רשמיים בתימן מסרו ב-3 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 6 בני-אדם בסדרה של קרבות והתקפות אוויריות שנערכו במהלך היממה אחרונה באזור עדן וצנעא. כמו כן נמסר מפי מקורות מקומיים שכוח צבאי סעודי קטן של כ-50 חיילים נחת באזור עדן כדי לסייע למורדים הסונים הנלחמים נגד המיליציות השיעיות החמושות הפועלות בכל אזור עדן. גורמים בינלאומיים מאשימים את סעודיה בשימוש בפצצות מצרר.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-3 במאי 2015 על הריגתם של 29 טרוריסטים מוסלמים ועל תפיסתם של 133 נוספים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו בסוף חודש אפריל בצפון סיני. האיחוד האירופאי הודיע על תמיכתו במאבק של הנשיא סיסי נגד ארגוני הטרור הפועלים במצרים ובצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-3 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם ברצף של פעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 במאי 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים ושל הריגתם של 7 שוטרים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה אחרונה נגד טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני".
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-3 במאי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר, מומחה להכנת מטעני חבלה, בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה אחרונה בדרום הפיליפינים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-3 במאי 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם מירי של חיילים ניגרים במהלך התקפה צבאית יוזמה שנערכה במזרח המדינה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: